نحوه زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی تهران بازنگری می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: کنترلرهای هوشمند و شمارنده چراغ‌های راهنمایی با همدیگر تناسب ندارند و سعی می‌کنیم تغییراتی در زمان‌بندی چراغ‌ها اعمال کنیم، چرا که اشکالات زیادی وجود دارد.

به گزارش ایمنا، سید مجتبی شفیعی اظهار کرد: از نظر مهندسی زمان سیکل چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در کنترل‌های هوشمند دائماً در حال تغییر است و کنترلر هوشمند با شمارنده زمان باقی مانده تناسب عملکردی ندارد.

وی افزود: کنترلر هوشمند مدام در حال تغییر است و شمارنده از یک عدد ثابت شروع به شمارش می‌کند و تطابق بین این دو امکان‌پذیر نیست، چرا که برای مثال شمارش از عدد ۳۰ ثانیه شروع می‌شود و کنترلر این ۳۰ ثانیه را در حین اجرا، کاهش یا افزایش می‌دهد. کنترلر عدد ثابتی نیست و هوشمند است و متناسب با حجم ترافیک زمان را تغییر می‌دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه برای کنترلرهای هوشمند استفاده از نمادهای عددی منطقی نیست، خاطرنشان کرد: باید به صورت شکلی و شماتیک باشد، برای اینکه این مشکل رفع شود همکاران ما کنترلر را روی عددی به صورت ثابت نگه می‌دارند تا به سیکل تعیین شده برسد و یک بحث فنی دارد.

شفیعی در این خصوص که بحث فنی و پرش عدد ثانیه شمار و سبز و قرمز شدن ناگهانی چراغ راهنما به شهروندان خسارت می‌زند، گفت: پرش نداریم و اگر وجود داشته باشد، اشکال سیستمی است.

وی با بیان اینکه در مجموع اشکالاتی کلی درباره چراغ‌های راهنمایی وجود دارد، تاکید کرد: این مسئله خاصی است که از ابتدای زمان نصب کنترلرهای هوشمند در تهران از حدود ۱۸ سال پیش، این اشکال وجود داشته و هنوز هم برقرار است. این دو سیستم با همدیگر تناسب ندارند و سعی می‌کنیم تغییراتی در زمان‌بندی چراغ‌ها اعمال کنیم، چرا که اشکالات زیادی وجود دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادامه داد: از جمله نحوه زمان‌بندی و اشکالاتی که در تجهیزات وجود دارد و برنامه‌ای داریم و به شرکت کنترل ترافیک دستور دادم که بازنگری کلی در این زمینه شود. خیلی از سخت افزارها و نرم افزارهایی که در بحث چراغ‌های راهنمایی وجود دارند، باید بازنگری شود.

شفیعی تاکید کرد: پیشنهاد من این نیست که تایمر عددی از چراغ‌های راهنمایی برداشته باشد، ممکن است به این نتیجه برسیم که چراغ‌های هوشمند نیاز به شمارنده ندارد، یا اینکه نوع شمارنده را عوض کنیم، یا عملکرد شمارنده را به جای ثانیه شمار و بازه تغییر را در سهمی از ثانیه قرار دهیم تا به تناسب برسد.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله یک بحث فنی پیچیده است و دلیل اینکه طی ۱۸ سال نتوانستند مشکل آن را برطرف کنند به همین دلیل است، چرا که تلاش کردند و نتوانستند مشکل را رفع کنند. هیچ جای دنیا کنترلر هوشمند با شمارنده ست نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در خصوص کارکرد چراغ‌های راهنمایی با سیستم‌های جهانی الگوبرداری و مقایسه شده، گفت: از ۱۸ سال پیش که این کار شروع شد این مشکل را داشتیم که شمارنده با کنترلر مطابقت ندارد و اینکه در این مدت چه کاری انجام شده را باید بررسی کنیم.

منبع: ایلنا

کد خبر 531265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.