ساماندهی قراردادهای غرفه‌داران میدان الغدیر اهواز

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز گفت: مشکل قراردادهای غرفه داران میدان الغدیر رفع و قراردهای جدید منعقد شده است.

بابک ربیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چندی پیش مطالبات غرفه‌داران میدان الغدیر در خصوص عدم اجرای احکام قضائی در خصوص قراردادهایشان مطرح و اجرای آن در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی افزود: پیش از این قراردادهایی منعقد شده بود که اجاره بهای کمی گرفته می‌شود، در نهایت با پیگیری‌های انجام شده این قراردادها به سرانجام رسید و با وجود مخالفت برخی افراد میزان قراردادهای غرفه داران با حضور کارشناس دادگستری تعیین و در قرارداد جدید ذکر شد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز توضیح داد: طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری قراردادها از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ توسط گروه سه‌نفره متشکل از یک کارشناس سازمان میادین، یک کارشناس از طرف اتحادیه غرفه داران و یک کارشناس بی طرف بررسی شد و مجموع اجاره بها هر غرفه ماهیانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مصوب شد با این حال مبلغ هنوز به حد واقعی اجاره بها نرسیده است.

وی تاکید کرد: ملاک عمل ما در سازمان میادین، قانون بوده و بر اساس آن عمل کردیم، با توجه حکم قضائی قرارداد جدید تنظیم و نزدیک به ۷۰ درصد غرفه داران قرارداد جدید را امضا و مبالغ شهرداری را پرداخت کردند. از سال ۹۸ تا کنون بر خلاف آنچه که در فضای مجازی پیچیده است هیچ‌یک از غرفه‌های میدان الغدیر تعطیل نشده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تاکنون بین شهرداری و غرفه داران اختلاف نظری حل نشده وجود داشته که امسال با همکاری دستگاه قضائی و امنیتی این اختلاف نظر رفع و قانون اجرا شد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز گفت: مشکل میدان الغدیر حل شده اما دلال‌ها همچنان وجود دارند و این مورد به مسئولان بالادستی نیز اعلام شده است، برای رفع این معضل باید دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی به این موضوع ورود کنند و اگر هر کسی وظیفه خود را در شهر اهواز انجام دهد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی تاکید کرد: میدان الغدیر یکی از محل‌های درآمد شهرداری اهواز محسوب می‌شود، بنابراین سازمان میادین به هیچ عنوان به دنبال تعطیلی این میدان نیست.

کد خبر 531245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.