بازگشت محدودیت‌های کرونایی به استونی

دسترسی به رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های ورزشی، اماکن فرهنگی و تفریحی در استونی از روز دوشنبه ۲۵ اکتبر تنها با داشتن گواهی‌نامه سلامت کووید ۱۹ امکان‌پذیر است؛ این گواهی‌نامه شامل مدرکی مبنی بر واکسیناسیون و بهبودی از کرونا است و نشان دادن آخرین آزمایش منفی کرونا دیگر قابل قبول نیست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، الزام داشتن گواهی سلامت کووید ۱۹ حتی شامل جلسات عمومی و فعالیت‌های آموزشی داخل یا خارج از ساختمان با تعداد محدود می‌شود. در مورد حضور فیزیکی در محل کار تصمیم هر کارفرما پس از ارزیابی ریسک اتخاذ خواهد شد.

الزام به پوشیدن ماسک بهداشتی (نه روسری و پارچه‌های ماسک مانند) مجدداً برقرار می‌شود. استفاده از ماسک‌های محافظتی حتی برای کسانی که کاملاً واکسینه شده‌اند یا از ویروس بهبود یافته‌اند و همچنین کودکان بالای ۱۲ سال هنگام حضور در رویدادهای کنترل شده مانند نمایش، سینما و کنسرت‌ها توصیه می‌شود.

از اول نوامبر، هر دانش آموزی که در مدرسه یا مرکز آموزشی با یک فرد مبتلا تماس نزدیک داشته باشد، باید فوراً در خانه ایزوله شود و حداکثر چهار روز بعد در یک مرکز آزمایش عمومی آزمایش PCR انجام دهد. اگر نتیجه منفی باشد، دانش‌آموز می‌تواند به مدرسه یا آموزشگاه خود بازگردد، اما باید به مدت ۱۰ روز از سایر فعالیت‌های فرهنگی و اوقات فراغت که نیاز به گواهی کووید دارد، خودداری کند.

این کشور چند روز گذشته شاهد تجمع علیه "واکسیناسیون اجباری" بوده است که شرکت‌کنندگان در آن واکسن زدن اجباری به کودکان و همچنین داشتن گواهی سلامت کرونا را نوعی شکاف تحمیلی بر جامعه می‌دانند.

کد خبر 531174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.