کارآمدترین روش‌ها برای واگذاری‌های فرهنگی شهرداری اتخاذ می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برون‌سپاری مراکز فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بر اساس دیدگاه کارآفرینی و اقتصادی است، البته مشروط بر آنکه در ارائه خدمات به مخاطب که همان شهروندان هستند تغییر و تأثیر مخربی اتفاق نیفتد.

به گزارش ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در یازدهمین جلسه اتاق فکر واگذاری تصدی‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: محتوای این جلسه تشکیل اتاق فکر واگذاری‌های تصدی‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به بخش خصوصی که مطالعات اولیه آن از سال ۹۹ آغاز شده است.

وی اضافه کرد: هدف از این برون‌سپاری آن است که از ۱۹۹ تصدی که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان دارد با روش‌های حقوقی که در مطالعات اولیه احصا شده، کارآمدترین روش‌ها برای واگذاری این تصدی‌ها به بخش خصوصی انتخاب شود که هم نحوه اداره این مراکز با کارایی و اثربخشی بالاتری انجام شود و هم نوع خدمت‌رسانی و وظایف ذاتی که این مراکز به خاطر ارائه خدمات به وجود آمدند، خدشه‌دار نشود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این برون‌سپاری بر اساس دیدگاه کارآفرینی و اقتصادی است، البته مشروط بر آنکه در ارائه خدمات به مخاطب که همان شهروندان هستند تغییر و تأثیر مخربی اتفاق نیفتد.

وی افزود: مطالعات بر اساس ماتریس خصوصی‌سازی بوده که طبق آن تصدی‌ها و روش‌ها احصا شده و یکسری روش‌های حقوقی برای واگذاری تصدی‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی انتخاب شدند.

نباتی نژاد بیان کرد: نکته‌ای که وجود داشت این بود که وقتی وارد فرایند اجرا شدیم، متوجه شدیم که یک سری فرم‌ها، کمیته واگذاری، شورای عالی واگذاری و فرایندها باید تغییر کند، به همین دلیل اتاق فکری تشکیل شد و مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و با حضور اعضای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان یکسری فرم‌های جدید طراحی و تدوین شد و فرایندها بازنگری شد و باید برای مراکز فرهنگی و سایر تصدی‌های سازمان شناسنامه تهیه می‌شد تا به اولویت‌های مورد نیاز محلات بر اساس نیازهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تطبیق داده شده تا بهترین خدمات به اقتصادی‌ترین شکل ممکن شهروندان ارائه شود.

کد خبر 531167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.