راه‌اندازی آزمایشگاه علوم شناختی در جهت توسعه دانش و فناوری

توسعه دانش و فناوری شناختی، یکی از اولویت‌هایی به شمار می‌رود که ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی با حمایت از آزمایشگاه‌ها دنبال می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، بر همین اساس و با حمایت این ستاد، آزمایشگاهی مجهز به ابزارها و تجهیزات فناورانه کارآمد در توسعه دانش، پژوهش‌ها و فعالیت‌های فناورانه شناختی در شمال کشور راه اندازی شده است.

توسعه دانش شناختی در شمال کشور

این آزمایشگاه که مجهز به ابزار ثبت سیگنال‌های مغزی و عصبی است، خدمات فناورانه خود را به پژوهشگران، روانشناسان و فعالان فناوری‌های شناختی به ویژه در شمال کشور ارائه می‌کند.

فعالان فناور و پژوهشگرانی که در حوزه‌هایی چون فناوری اطلاعات، علوم زیستی، علوم شناختی و نانو، در هم‌افزایی و یکپارچگی با یکدیگر قادر خواهند بود به نیازهای انسان در مسیر توسعه دانش پاسخ دهند.

علاوه بر حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، دانشگاه مازندران و پژوهشگران نیز در راه‌اندازی این آزمایشگاه نقش آفرین بوده‌اند. طرح‌های پژوهشی و فعالیت‌های مطالعاتی در حوزه علوم شناختی و نورومارکنینگ در این مرکز آغاز شده است.

کد خبر 531155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.