استرس، کم‌تحرکی و چاقی از عوامل افزایش سرطان سینه در زنان است

یک فوق تخصص جراحی پستان، گفت: زندگی ماشینی امروز میزان استرس‌های زنان را افزایش داده است و همین استرس‌ها احتمال بروز سرطان‌های پستان را افزایش می‌دهد. علاوه بر استرس استفاده از مواد شیمیایی، کم تحرکی زنان و بروز چاقی و بالا رفتن کلسترول خون باعث افزایش بروز سرطان سینه در بین زنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول فاتحی‌فر پیش از ظهر امروز _سوم آبان ماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در مراجعه‌های بیماران به مطب‌های درمانی شاهد هستیم که خانم‌ها از کلمه سرطان سینه ترس زیادی دارند، باید خانواده آگاه باشند که تشخیص زودهنگام سرطان پستان روند بهبودی بیماران مبتلا به سرطان سینه را سریع‌تر می‌کند.

موفقیت در روند تشخیص و درمان سرطان پستان

وی اضافه کرد: تعدادی از بیماران مبتلا به سرطان پستان با اضطراب بسیار شدیدی به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند، به مردم این نوید را می‌دهیم که در ایران بیماران سرطان پستان با رادیوتراپی و شیمی درمانی طول عمر بیشتری پیدا کرده و اکثر آنها درمان می‌شوند.

این فلوشیپ جراحی پستان، تصریح کرد: بیماران مبتلا به سرطان پستان نباید استرس زیادی داشته باشند و خانواده را مضطرب کنند. بیماران مبتلا باید چند جلسه با پزشکان این حوزه صحبت کنند و از داشتن استرس زیاد پرهیز کنند. در حال حاضر با روندهای درمانی که در اصفهان و ایران داشته‌ایم خوشبختانه سرطان پستان را به موقع تشخیص داده و در مورد پیگیری‌های لازم برای روند درمانی و تشخیص آن بسیار موفق عمل کرده‌ایم.

فاتحی‌فر تاکید کرد: لازم است بیماران از مراجعه به پزشکان متعدد و کلینیک‌های متفاوت پرهیز کنند. بسیاری از اوقات تشخیص سرطان پستان بیمار در همان مراجعه اول او به مطب متخصص این حوزه با معاینه انجام می‌گیرد. مطابق اعلام وزارت بهداشت بهتر است زنان سالیانه برای انجام ماموگرافی و معاینه پزشکی به متخصصان این حوزه مراجعه داشته باشند.

وی افزود: بسیاری از بیماران بدون تجویز پزشک معالج تقاضای گرفتن سونوگرافی و ام آر آی دارند که انجام این کار برای آن‌ها امکان پذیر نیست، در صورتی که پزشک توده‌ای را در سینه بیمار تشخیص دهد گرفتن سونوگرافی و ام آر آی را برای او تجویز می‌کند.

بیماری سرطان پستان بسیار پیچیده نیست

این فوق تخصص جراحی پستان، گفت: در حوزه پزشکی بیماری سرطان پستان، بیماری بسیار پیچیده‌ای نیست و عوامل مختلفی در بروز آن تأثیر دارد. زندگی ماشینی امروز میزان استرس‌های زنان را افزایش داده است و همین استرس‌ها احتمال بروز سرطان‌های پستان را افزایش می‌دهد، علاوه بر استرس استفاده از مواد شیمیایی، کم تحرکی زنان و بروز چاقی و بالا رفتن کلسترول خون باعث افزایش بروز سرطان سینه در بین آن‌ها می‌شود.

فاتحی فر اظهار کرد: هدف از معاینه و ماموگرافی سالیانه این است که به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم سرطان‌ها را زود تشخیص دهیم. برای انجام کارهای فوق تخصصی و نهادینه کردن آن در اجتماع بعد از معالجه بیماران انجام سونوگرافی، ماموگرافی، ام آر آی و تشخیص برای بیمار صورت می‌گیرد و انجام هر کدام از این موارد با میزان نظرسنجی‌های موفقی که در جامعه داشته است به صورت تفکیکی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در انجام این مسیر صحیح و تشخیص و روند درمان با افتخار اعلام می‌کنم که در اصفهان بر مبنای علم و پیشرفت حوزه پزشکی، بسیار در این زمینه موفق عمل شده است و خطرات سرطان سینه در بین زنان کنترل می‌شود.

این فلوشیپ جراحی پستان، تصریح کرد: اگر بتوانیم بر روی تقویت روحیه بیماران مبتلا به سرطان پستان کار کنیم بسیار آسان‌تر می‌توانیم با پیشرفت علم پزشکی تومورهای پستان را کنترل کرده و به روند بهبودی بیماران کمک‌های لازم را داشته باشیم.

راه‌اندازی فلوشیپ جراحی پستان در ایران از سال ۱۳۹۳

فاتحی‌فر خاطرنشان کرد: زنانی که مبتلا به سرطان پستان می‌شوند اضطراب زیادی دارند، باید حتماً به همراه همسر و خانواده به مطب برای تشخیص و درمان مراجعه کنند، به هر حال اختلاف نظر بین تشخیص پزشکان در تشخیص بیماری را داریم، اطلاعات پزشکی روزانه در حال تغییر است و از سال ۱۳۹۳ فلوشیپ جراحی پستان در ایران راه‌اندازی شده است.

وی افزود: هر سال تعداد کمی فارغ‌التحصیل در این بخش داریم و این میزان فارغ‌التحصیل برای کشور کافی نیست، برای تشخیص اولیه و انجام سونوگرافی و ماموگرافی، خانم‌ها می‌توانند به متخصص جراحی زنان برای چکاپ سالیانه مراجعه کنند، اگر پزشکی از روند تشخیص و ارائه اطلاعات کامل به بیمار اظهار بی‌اطلاعی کرد و بیمار را به متخصص مربوطه برای تشخیص ارجاع داد، بیمار باید برای ادامه روند درمانی به متخصص مربوطه حوزه سرطان سینه مراجعه کند.

این فوق تخصص جراحی پستان، گفت: اگر بیماری برای تشخیص توده سرطان پستان به پزشک مراجعه کند بعد از تشخیص توده سرطانی و چکاپ نهایی، عمل جراحی برای او صورت می‌گیرد. در حال حاضر با امکانات جدید، بخش جراحی سرطان سینه و انجام عمل جراحی زیر بغل با روش‌های جدید و تکنیک‌های پیشرفته و برداشتن غدد لنفاوی را داریم و از سال ۱۳۹۳ تاکنون این کار در اصفهان صورت می‌گیرد و عمل جراحی کامل سینه با تشخیص میزان توده برای بیماران انجام می‌شود.

کد خبر 531144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.