انتقال اسناد ۴۰ هزار متر زمین به نام شهرداری فردیس

سرپرست شهرداری فردیس گفت: اسناد ۴۰ هزار مترمربع از املاک شهرداری در قالب ۳۵ قطعه زمین از اراضی واقع در جنوب بلوار اسکویی، جنب پارک رضوانیه به نام شهرداری فردیس انتقال یافت.

محمدرضا آژیر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از توافق اولیه مالکان اراضی جنوب اسکویی با شهرداری در سال ۸۰، سال ۹۱ توافقنامه‌ای تنظیم شد و علیرغم انجام تعهدات ذیل توافقنامه توسط شهرداری، مالکان به انجام بخشی از تعهداتشان و انتقال اسناد به نام شهرداری اقدام نکردند.

وی افزود: معمولاً مالکان املاک مورد توافق با شهرداری، با سو استفاده از جابجایی مدیران و غفلت عوامل شهرداری، به تعهداتشان عمل نمی‌کنند تا کاربری اراضی مورد توافق توسط شهرداری تغییر کند. در مورد اراضی فوق هم حدود ۲۰ سال نسبت به انتقال مالکیت به شهرداری کرج و یا فردیس اقدام نشده و حتی اراضی در تصرف شهرداری هم نبوده است.

سرپرست شهرداری فردیس عنوان کرد: طی دو ماه اخیر با پیگیری‌های انجام شده و جلسات متعدد، توافق جدیدی با مالکان انجام شد که طی آن ملزم شدند ظرف ۱۰ روز نسبت به انتقال اسناد به نام شهرداری فردیس اقدام کنند. خوشبختانه اسناد این املاک در ۳۵ قطعه و ۴۰ هزار مترمربع در دفترخانه به نام شهرداری فردیس به صورت قطعی منتقل شد.

وی با بیان اینکه این توافق و انتقال اسناد به نام شهرداری، علاوه بر احقاق حق شهر، موجب رشد و توسعه سرانه‌ها در منطقه خواهد شد، گفت: با انجام تعهدات و انتقال اسناد به نام شهرداری، محدودیت اسناد مالکان هم برطرف شد و می‌توانند برای اخذ جواز اراضی خود اقدام کنند. ضمن اینکه انجام ساخت و ساز، آن منطقه را از حالت بیابانی خارج می‌کند.

آژیر ادامه داد: ۱۹ هزار مترمربع سرانه گردشگری در این اراضی وجود دارد که قصد داریم پس از طراحی توسط مشاور از طریق سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی نسبت به اجرای طرح اقدام کنیم. همچنین سرانه‌های خدماتی، فضای سبز و فرهنگی در آن اراضی اجرا خواهد شد.

سیستم اطلاعات الکترونیکی جغرافیایی در شهرداری فردیس تکمیل می‌شود

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که آیا شهرداری امکان شناسایی املاکی که تعهدات آن به شهرداری پرداخت نشده است را دارد یا خیر؟ گفت: مشکلات ملکی که برای شهرداری فردیس پیش می‌آید به دلیل این است که امور شهرداری به صورت سنتی انجام می‌شود؛ با اجرای سیستم GIS (سیستم الکترونیک برای کسب اطلاعات دقیق جغرافیایی) که از ۲۰ سال گذشته در حال بسترسازی در شهرداری فردیس است، همه اطلاعات شهرداری در لایه‌های این سیستم طراحی می‌شود.

سرپرست شهرداری فردیس با بیان اینکه در سیستم GIS حتی دقیق‌ترین آمارهای جمعیتی در املاک سطح شهر در دسترس شهرداری قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در نظر داریم ظرف مدت یک سال و نیم آینده بسترسازی سیستم GIS در شهرداری فردیس را سرعت ببخشیم تا بتوانیم پروژه‌های مختلف را بر اساس نیاز مناطق تعریف کنیم.

کد خبر 531040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.