احیای پارک های جنگلی شهر بروجن در سال آینده

شهردار شهر بروجن، گفت: آبگیری از پساب فاضلاب، احیای پارک های جنگلی شهر را در پی دارد.

حمزه علی ولیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح مطالعاتی انتقال پساب فاضلاب شهر برای فضای سبز سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: در این راستا لوله گذاری از محل تصفیه خانه انجام و پمپاژها نصب شده؛ تأمین اعتبار هم صورت گرفته که سال آینده به بهره برداری برسد.

شهردار بروجن تاکید کرد: با مالکان تعامل مطلوبی داشتیم و در مسیر لوله گذاری مشکلات برطرف شد.

وی ادامه داد: آبفای استان و بروجن و مسکن و شهرسازی همکاری خوبی برای تسهیل این فرآیند داشته اند.

ولیان تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه آماده آبگیری است برنامه ریزی برای سال آینده صورت می‌گیرد تا بیشتر پارک‌های جنگلی احیا شود.

وی اضافه کرد: یک میلیارد تومان در سال جاری برای این امر هزینه شد و برای سال آینده هم یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهردار بروجن اظهار کرد: مخزنی که در نظر گرفته شده با میزان پسابی که تحویل گرفته می‌شود ۷۰ هکتار از فضای سبز شهر بروجن را می‌تواند پوشش دهد.

وی با بیان اینکه تعامل خوبی با آبفای استان و بروجن داریم، اضافه کرد: درختان چندین ساله امسال آسیب ندید و آنهایی که سال‌های گذشته آسیب دید با جوان سازی و سربرداری احیا شد.

ولیان تاکید کرد: امسال از آبیاری قطره‌ای هم استفاده شد که اکثر آبیاری در شهر با آبپاش بوده تا صرفه‌جویی انجام و آبیاری سنتی انجام صورت نگیرد.

شهردار شهر بروجن، خاطرنشان کرد: ۱۰۲ هکتار فضای سبز شهری و ۵۶ هکتار هم فضای سبز جنگلی در شهر وجود دارد که با انتقال پساب فاضلاب شهر ۵۰ درصد همون (۷۰ هکتار) پوشش داده می‌شود.

کد خبر 530923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.