دربی ایتالیا، نبرد سنتی دفاع‌ بتونی

یوونتوس و اینتر در دربی ایتالیا یکی از مهمترین و سنتی‌ترین بازی‌های فصل سری آ را برگزار می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فوتبال ایتالیا و رقابت‌های آن متکی بر مدافعانی است که با کاتناچیو یا دفاع بتونی سال‌هاست سعی می‌کنند راه را بر مهاجمان سد کنند. از دیرباز یوونتوس و اینتر با اسطوره اسطوره‌های فقید خود بازی دفاعی و مستحکمی را به نمایش می‌گذاشتند تا در نهایت، تیمی که بهتر دفاع کرده بتواند برنده باشد.

با گذشت زمان و سپری شدن هفته‌های ابتدایی رقابت‌های فوتبال در اروپا، سری آ ایتالیا نیز دوباره جذابیت همیشگی خود را پیدا کرده و دو تیم اینتر و یوونتوس باید در چارچوب دربی د ایتالیا به مصاف یکدیگر بروند. یوونتوس از ابتدای فصل نتوانسته روند خوبی را سپری کند و شرایط کنونی اینتر بهتر از رقیب سنتی است.

آلگری در طی هفته‌های اخیر موفق به کسب پیروزی‌های ۱-۰ و خفیف شده که بدون شک برای علاقه مندان به سبک فوتبال کاتناچیو یا همان دفاع بتونی بسیار جذاب است. فوتبال ایتالیا همواره به مدافعین تنومند و کم اشتباهش شناخته می‌شود و سرمربیان تیم‌های ایتالیایی نیز همیشه به دنبال ارائه یک بازی کم اشتباه در دفاع هستند.

از دیرباز سبک بازی کاتناچیو با سرمربیان و بازیکنان مطرح تیم‌های اینتر و یوونتوس معنا پیدا کرده است. برای اولین بار هلنیو هررا به عنوان سرمربی اینتر میلان این سبک بازی را به اجرا گذاشت و در ادامه با بازیکنانی همچون گائتانو شیره آ به عنوان اسطوره یوونتوس و جوزپه برگومی، اسطوره اینتر، به سطح عالی رسید. حالا و در این فصل رقابت‌های فوتبال در ایتالیا، اینزاگی و آلگری با اینتر و یوونتوس جدالی نفس گیر را برگزار می‌کنند.

آلگری، سرمربی یوونتوس پیش از این مسابقه گفته است که اینتر یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ محسوب می‌شود و اگرچه نتیجه این بازی به تنهایی نمی‌تواند سرنوشت تیم قهرمان را مشخص کند، اما برای ادامه مسیر هر دو تیم بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بیانکونری ها ۱۰ امتیاز از ناپولی صدرنشین فاصله دارند که و اختلاف امتیاز آن‌ها با اینتر به عنوان مدافع عنوان قهرمانی نیز ۷ امتیاز است.

دو تیم اینتر و یوونتوس امروز رقابت حساس خود را ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه جوزپه مه آتزا در میلان به قضاوت مائوریتسیو ماریانی برگزار خواهند کرد.

کد خبر 530867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.