هویت اصفهان باید در تاریخ ثبت شود

استاندار اصفهان گفت: داستان‌های ناگفته اصفهان به هویت‌سازی اصفهان کمک می‌کند و در شناساندن تمدن شیعه به دنیا موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی، امروز _یکم آبان ماه- در مراسم رونمایی از ویدئوهای یک دقیقه‌ای داستان‌های ناگفته اصفهان، اظهار کرد: گمشده‌های فراوانی در تاریخ وجود دارد که به دلیل ثبت نشدن، از بین رفتند.

وی ادامه داد: سال‌ها پیش با برگزاری کنگره سرداران شهید قرار شد تا برای ثبت اطلاعات شهدا اقداماتی انجام شود، فعالیت‌هایی در این راستا انجام شد اما منجر به تثبیت و مستندسازی در خصوص آنها نشد، اما اقدامی که در روایت داستان‌های ناگفته اصفهان انجام شده، می‌تواند در تثبیت و مستندسازی اصفهان و تاریخ آن مؤثر باشد.

استاندار اصفهان افزود: با ساخت ویدئوهای داستانی هویت از دست رفته اصفهان نیز بازشناسی خواهد شد و اصفهان و تاریخ آن جایی در تاریخ ثبت و ضبط می‌شود.

وی تصریح کرد: با دیدن برخی از داستان‌های ناگفته اصفهان می‌شود متوجه شد که این داستان‌ها و این اقدام به هویت‌سازی اصفهان کمک مؤثری می‌کند، باید از داشته‌های اصفهان برای هویت‌بخشی آن بهره گرفت.

مرتضوی خاطرنشان کرد: آماده کمک به نشر قسمت‌های ساخته شده و کمک برای ساخته شدن قسمت دوم داستان‌های ناگفته اصفهان هستیم تا افراد در هر جای دنیا بتوانند برای آشنایی با تمدن شیعه این داستان‌ها را در دسترس داشته باشند.

کد خبر 530829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.