شکایت فیس‌بوک از سارق اطلاعات بیش از ۱۷۸ میلیون کاربر

فیس‌بوک اعلام کرد از یک تبعه اوکراینی به اتهام نفوذ در وب‌سایت این شبکه اجتماعی و فروش اطلاعات شخصی بیش از ۱۷۸ میلیون کاربر شکایت کرده است.

به گزارش ایمنا، فیسبوک علیه یک تبعه اوکراینی به اتهام نفوذ در وب‌سایت فیس‌بوک و فروش اطلاعات شخصی بیش از ۱۷۸ میلیون کاربر در یک انجمن مخفی جرایم سایبری، شکایت کرد.

بر اساس اسناد ثبت شده دادگاه، این شخص «الکساندر الکساندرویچ سولونچنکو»، ساکن اوکراین، شناخته شده است. فیس‌بوک ادعا می‌کند که «سولونچنکو» از طریق بخشی از سرویس فیس‌بوک به نام «کانتکت ایمپورتر»، برای پیشبرد اهدافش سو استفاده کرده است.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا دفترچه تلفن خود را با فیس‌بوک همگام کرده و ببینند کدام مخاطبان دارای حساب کاربری در این رسانه اجتماعی هستند تا به کاربران اجازه دهد از طریق پیام‌رسان فیس‌بوک با دوستان خود ارتباط برقرار کنند.

بین ژانویه ۲۰۱۸ و سپتامبر ۲۰۱۹، فیس‌بوک اعلام کرد که «سولونچنکو» از یک ابزار خودکار برای نشان دادن دستگاه‌های اندروید استفاده کرده است تا سرورهای فیس‌بوک را با میلیون‌ها شماره تلفن تصادفی، تغذیه کند.

همانطور که سرورهای فیس‌بوک اطلاعات افرادی را که شماره تلفن آن‌ها در سایت ثبت شده بود باز می‌گرداند، «سولونچنکو» داده‌هایی را جمع آوری کرده و برای فروش در یکم دسامبر ۲۰۲۰ در یک پست در انجمنی بدنام و بازارهای جرایم سایبری و اطلاعات سرقت شده، قرار داده است.

منبع: میزان

کد خبر 530722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.