۹۵ درصد بودجه شهرداری صرف حقوق و دستمزد می‌شود

شهردار اهواز گفت: در شش ماه نخست سال ۹۵ درصد بودجه شهرداری صرف پرداخت حقوق و دستمزد شده است.

رضا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در شهر اهواز در مقایسه با سایر کلانشهرها از لحاظ عمرانی و خدمات رسانی کارهای کمتری انجام شده و حق شهر آنگونه که باید ادا نشده است.

وی افزود: پروژه قطار شهری از بزرگترین طرح‌های این شهر، نزدیک به هشت سال است زمین گیر شده و مورد اختلاف حقوقی قرار گرفته است.

شهردار اهواز با اشاره به هزینه‌های زیاد انجام شده در پروژه قطار شهری گفت: ابتدا باید مباحث و مشکلات حقوقی قطار شهری رفع شود و پس از آن برای تکمیل، منابع مالی عظیمی را تأمین کنیم؛ امیدواریم بتوانیم از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اوراق مشارکت آنچه که در تعهد دولت است مطالبه و قسمتی که در تعهد شهرداری است را نیز بتوانیم با تلاش و روش‌های مختلف تأمین کنیم تا مشکل قطار شهری رفع شود.

وی تاکید کرد: میلیاردها تومان پول در زیر زمین بلااستفاده مانده است، نباید اجازه دهیم سرمایه هزینه شده در زیر زمین مدفون شود. باید تلاش کنیم نیاز حمل‌ونقل شهری را با رفع اشکالات حقوقی آن فعال کنیم، البته تحقق این مهم زمان زیادی می‌خواهد اما به مرور از این وضعیت خارج خواهد شد.

امینی تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال، بیش از ۹۵ درصد بودجه شهرداری اهواز صرف پرداخت حقوق کارکنان شده است.

وی توضیح داد: تعداد زیاد نیروی انسانی که باید در کارهای مختلف مشغول می‌شدند و از توان آنها استفاده می‌شد، متأسفانه به دلیل تعریف نشدن پروژه‌ها برای شهرداری و درآمدزایی به صورت نیروهای مازاد در آمده‌اند.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: به اندازه نیروی انسانی موجود در شهرداری کار نیست و شهرداری اهواز قصدی برای کاهش نیروی انسانی ندارد. از سویی همه نیروهای مازاد باید تضمین شغلی داشته باشند و برای همه آنها کار تولید شود.

وی افزود: با این نحوه پرداخت که ۹۵ درصد بودجه صرف حقوق می‌شود، قطعاً شهر اهواز به لحاظ عمرانی توسعه پیدا نخواهد کرد. این مهم به مقام‌های مسئول استانی و کشوری منعکس شده است و همه تلاش ما این خواهد بود که بتوانیم پروژه‌هایی را با منابع مختلف تزریق کنیم تا نیروی انسانی موجود راندمان بهتری هم برای شهر و هم برای معیشت خود داشته باشند.

یک صدایی در شهرداری در پاسخگویی به رسانه‌ها

امینی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: در اهواز اطلاع رسانی بسیار قوی است و تعداد زیادی رسانه خبری در آن فعال هستند. در این راستا به همه مدیران و معاونان شهرداری اهواز اعلام می‌شود که فعالیت‌های جدی انجام دهند و تولید محتوای خوبی داشته باشند تا بتوان آن را رسانه‌ای کرد. رسانه‌ای کردن کارهای کوچک دور از شأن شهرداری اهواز است.

شهردار اهواز تاکید کرد: اطلاع رسانی توسط مسئولان و آگاه شدن از مسائل و اقدامات حق طبیعی مردم است و از طرفی از طریق رسانه‌ها می‌توان مشکلات مردم را دریافت کرد، البته باید چارچوب و روال مشخصی تعیین و یک صدایی در شهرداری ایجاد شود که اجرای این کار زمان می‌برد.

کد خبر 530595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.