راه‌آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان متصل می‌شود

-وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان متصل می‌شود.

به گزارش ایمنا، رستم قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تداوم پروژه راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و اتصال آن به جمهوری آذربایجان مطالبه مردم استان بوده و ما برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

وی افزود: برای تکمیل راه‌آهن اردبیل یک هزار میلیارد تومان در این سفر اختصاص داده می‌شود، همچنین برای اتصال آن به پارس‌آباد اعتبار لازم تخصیص داده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: احداث بزرگراه‌ها هم در این استان مورد مطالبه مردم است و مقرر است سالانه ۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شود.

قاسمی با بیان اینکه تونل دوم حیران واقع در جاده اردبیل - آستارا سال آینده تکمیل می‌شود، گفت: برای تکمیل این تونل چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده می‌شود.

وی همچنین در بازدید از بیمارستان موقوفی نجف‌زاده اردبیل گفت: با تکمیل این بیمارستان در زمان مقرر کمبود تخت بیمارستانی در اردبیل کاهش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مجموعه صنعتی آرتا پلاست اردبیل هم بیان کرد: اشتغال‌زایی در دولت آقای رئیسی در اولویت قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افزایش یابد.

قاسمی به اهمیت راه و جاده‌سازی در استان اردبیل نیز اشاره و خاطرنشان کرد: رشد قابل توجه راه‌های استان اردبیل در سال‌های اخیر غیرقابل کتمان است اما این موضوع به معنای عدم توجه به حوزه راهسازی این استان نیست چرا که نیاز استان اردبیل به راه و زیرساخت‌های حمل و نقل بالاست.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی به عنوان وزیر معین اردبیل و نمین در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل مجتمع آموزشی سردار سلیمانی و مرکز فرهنگی هنری نمین افتتاح و عملیات احداث چهار هزار واحد مسکونی نیز در اردبیل آغاز شد.

منبع: تسنیم

کد خبر 530584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.