نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار فولاد خوزستان و پرسپولیس

چهار کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب فولاد و پرسپولیس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۸ امروز جمعه - ۳۰ مهر ماه - در فولاد آرنا میهمان فولاد بود که در نهایت با برتری سه بر یک آن‌ها پایان یافت. این مسابقه حساس را محمد حسین ترابیان سوت زد که چندین صحنه مشکوک را در پی داشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حیدر سلیمانی، حسین عسگری و حسین نجاتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

ضربه سر پاکدل در موقعیت آفساید؟

کاشته ایستگاهی را ترابی به روی دروازه ریخت و حامد پاکدل که خود را از مدافعان فولاد جدا کرده بود، با پشت سر توپ را به درون دروازه فرستاد. فولادی‌ها معتقد بودند پاکدل در هنگام ارسال توپ در آفساید قرار داشته اما داور گل را تأیید کرد.

رودنیل: سالم بود و آفساید نبود.

سلیمانی: کمک داور کاملاً درست و مسلط دستور به ادامه بازی داد چرا که آخرین مدافع فولاد از پاکدل تقریباً دو قدم عقب تر بود و به درستی گل به ثمر رسید.

عسگری: با آنچه تصاویر تلویزیونی نشان داد، فکر نمی‌کنم گل آفساید بوده باشد.

نجاتی: کار کمک داور به درستی انجام می‌گیرد چرا که صبر می‌کند تا ببیند چه کسی ضربه را میزند؛ در حالی که زننده گل قبل از ضربه در وضعیت آفساید قرار ندارد و گل کاملاً صحیح به ثمر می‌رسد.

پنالتی فولاد

در هفتاد و هفتمین دقیقه شیمبا روی پاس ارسالی هم تیمی‌هایش درون محوطه خود را جدا کرد و با پشت پا فرشاد فرجی، نقش بر زمین شد تا ترابیان بی‌درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد.

رودنیل: پنالتی را درست گرفت چون صحنه تلویزیونی درستی نشان نداد.

سلیمانی: پنالتی کاملاً صحیح بود. اگر چه مدافع قصد زدن پا مهاجم را نداشت اما بی‌احتیاطی کرد و یک پشت پا کوچک، موجب سرنگونی مهاجم شد. داور هم به درستی نقطه پنالتی را نشان داد و نیازی به اخطار نبود.

عسگری: مشکلی نداشت و پنالتی درست بود.

نجاتی: پنالتی به درستی اعلام شده به دلیل اینکه مدافع بدون اینکه قصدی داشته باشدُ در حال دویدن پشت پای حریف را میزند و موجب سرنگون شدن مهاجم فولاد می‌شود.

نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار فولاد خوزستان و پرسپولیس

گل سوم پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها ضد حمله سریعی را طراحی کردند و پاس دقیق امیری از میان دفاع آشفته فولاد، آل‌کثیر را با گلر فولاد تک به تک کرد تا به راحتی توپ را وارد دروازه این تیم کند. روی گل سوم پرسپولیسی‌ها نیز بازیکنان فولاد معتقد بودند آل‌کثیر در موقعیت آفساید قرار داشته است.

رودنیل: کار خیلی خوب کمک داور دوم باعث شد گل سوم به ثمر برسد.

سلیمانی: این صحنه نشان داد کمک داور تمرکز خوبی داشته و بر بازی مسلط است. او به درستی ادامه بازی داد چون آل‌کثیر با مدافع فولاد در یک خط و حتی شاید یک نیم بدن عقب تر قرار داشت.

عسگری: با آنچه تصاویر تلویزیونی نشان داد، فکر نمی‌کنم گل آفساید بوده باشد.

نجاتی: مهاجم پرسپولیس که از توپ ارسالی استفاده می‌کند، از آخرین مدافع دوم حریف نزدیک‌تر به خط عرضی زمین حریف نیست و کاملاً با فرار صحیح زننده گل می‌شود.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: در نیمه اول روند معمولی داشتیم و اتفاق خاصی نیافتاد. کارت‌هایی هم که داور داد، صحیح بودند. دقیقه ۵۱ خطایی که جلال حسینی انجام داد، جلو حمله مؤثر فولاد را گرفت و باید حتماً اخطار می‌گرفت. پیش از گل نخست پرسپولیس، فولاد صاحب ضربه آزادی شد که آن‌ها می‌خواستند سریع بازی را از جلوتر شروع کنند ولی ترابیان مانع شد. انصاری باید در دقیقه ۶۰ حتماً اخطار می‌گفت. داور دقیقه ۶۹ خطا مسلم فولاد که پشت محوطه بازیکن پرسپولیس را هل داد اعلام نکرد و مقداری هم دور بود. در این بازی دوندگی‌ها، اکثر جاگیری‌ها و بازی خوانی‌های ترابیان خوب بود.

سلیمانی: ترابیان قضاوت بی‌نقصی را از خود به نمایش گذاشت و روز خوب تیم داوری بود. در نیمه اول در دقیقه ۴۱ مهدی عبدی قصد داشت از داور پنالتی بگیرد که ترابیان فریب او را نخورد و حتی می‌توانست به خاطر شبیه سازی به او کارت زرد دهد.

عسگری: بازی در مجموع از نظر قضاوت خوب بود اما همیشه می‌گویم هیچ فوتبالی نمی‌شود در همه بخش‌هایش بدون اشتباه باشد. داور اشتباهاتی داشت ولی اشتباهاتی که بخواهند روند بازی یا نتیجه تغییر دهد نبود. در ضد حمله فولاد که توسط سید جلال متوقف شد، او حتماً باید کارت زرد می‌گرفت.

کد خبر 530578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.