ارتش جمهوری اسلامی در اوج معنویت بوده و خواهد بود

هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی‌ ارتش منطقه اصفهان گفت: عقیدتی سیاسی در معنویت افزایی نقش بسیار مهمی دارد و با انجام اقدامات موثر در این زمینه می‌تواند بینش سیاسی و اسلامی را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و مسلمین غلامعلی زمانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: حضرت محمد (ص) برای تمام دنیا رحمت بود و هیچ‌گاه شروع کننده جنگ نبود؛ ایشان همیشه دفاع‌کننده، حامی و پیامبر رحمت و مهربانی بود و افراد را از بدی‌ها نهی می‌کرد و نسبت به جامعه انسانی دغدغه‌مند بود.

وی با اشاره به حسن کلام و رفتار پیامبر اسلام، ادامه داد: شاهکار اخلاق پیامبر روحیه میانجی‌گری‌شان بود و از کینه دوری می‌جست، با دستان پر برکت حضرت رسول دوستی و محبت بین عرب و عجم و سیاه و سفید ایجاد شد و کینه و غضب از میان مسلمانان به برکت پیامبر رخت بربست، باید بدانیم در جامعه امروز نیز تفرقه درد بی درمان است و مسلمانان باید بکوشند تا وحدت کلمه بیش از پیش در بین آنها به وجود آید.

هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان افزود: امروز نباید بگذاریم جای وحدت در جوامع اسلامی خالی باشد و جمهوری اسلامی به تاسی از پیامبر، مایه وحدت در جوامع اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه وحدت کلمه باید در امت اسلامی ریشه‌دار باشد، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی نباید بتواند بین امت اسلامی تفرقه بیندازد و وحدت کلمه باید پررنگ‌تر از همیشه در جوامع اسلامی وجود داشته باشد.

زمانی با اشاره به اینکه ۲۴ مهر به عنوان سالروز تأسیس عقیدتی سیاسی است، تصریح کرد: هدف عقیدتی سیاسی، ارتقای بینش سیاسی و عقیدتی پرسنل خدوم و غیور ارتش جمهوری اسلامی است، از جمله فعالیت‌های عقیدتی سیاسی می‌توان به
آموزش کلاس‌های عقیدتی، احکام و قرآن، برگزاری نماز جمعه، انتشار کتب، برگزاری جشنواره حدیث و مراسم‌های مذهبی و سیاسی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه فضای ارتش یک فضای سالم و سازنده است، اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی در اوج معنویت بوده و خواهد بود، همچنین ترویج فرهنگ حسینی نیز از اقدامات مهم ما در دنیا بوده است.

هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی‌های ارتش منطقه اصفهان با اشاره به نقش مهم سازمان عقیدتی سیاسی در ایجاد معنویت، گفت: عقیدتی سیاسی در معنویت افزایی نقش بسیار مهمی دارد و با انجام اقدامات مؤثر در این زمینه می‌تواند بینش سیاسی و اسلامی را تقویت کند.

کد خبر 530529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.