تیم جذابی که به ستاره متکی نیست!

تیم آژاکس با مربیگری اریک تن هاخ آنقدر چشم نواز بازی میکند و نتیجه میگیرد؛ که حالا این مرد هلندی، مورد توجه بزرگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال آژاکس این روزها تحت هدایت یک مربی جوان روند خیره کننده‌ای دارد و تحسین بزرگان اروپا را برانگیخته است. اریک تن هاخ تیمی ساخته که مثل سال ۲۰۱۹ به رؤیا پردازی در اروپا و بین بزرگان ادامه دهد.

آژاکس امسال در لیگ آلمان ۹ بازی انجام داده و با ۲۲ امتیاز بالاتر از آیندهوون در صدر جدول قرار دارد. در لیگ قهرمانان اروپا امسال هم سه بازی انجام داده و هر سه را مقتدرانه برده است. پیروزی ۴ گله برابر دورتموند باز هم نگاه‌ها به سمت تیم هلندی خیره کرده است. نمایش‌های دلپذیر این تیم به حدی چشم‌نواز بوده؛ که تن‌هاخ را تبدیل به گزینه مورد علاقه‌ی تیم‌های بزرگ دنیا قرار داده تا روی نیمکت مربیگری یک تیم بزرگ بنشیند. بارسلونا یکی از تیم‌هایی است که خیلی به تن هاخ علاقه دارد.

سال ۲٠۱۹ را به یاد بیاورید. لیگ قهرمانان یکی از جذاب‌ترین فصل‌های تاریخ خودش را سپری کرد. جذابیتی که قسمتی از آن به دلیل حضور تیمی رقم خورد که باز هم به اصول و فلسفه‌ی خودش تکیه زده، با نسلی که از بازیکنان جوان و باتجربه و البته مربی‌ای خوش‌فکر پا به رقابت‌ها گذاشته بود تشکیل شده بود.

آن تیم آژاکس که تحت هدایت تن‌هاخ کیفیتی خیره کننده داشت، در دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان، بعد از بایرن مونیخ به دور حذفی این رقابت‌ها راه پیدا کرد و در میان بهت و ناباوری و البته در عین شایستگی با کنار زدن تیم‌های بزرگی مثل رئال و یوونتوس به نیمه‌نهایی پا گذاشت. با این وجود تیم هلندی در بازی برگشت، تحت تأثیر کامیک شاگردان پوچتینو قرار گرفت. اما پ عملکرد پسران تن هاخ تا همان مرحله سبب شد که مورد تحسین اهالی فوتبال قرار بگیرند.

بعد از تمام شدن آن فصل بود که آژاکس چند بازیکنان اصلی خودش از جمله دیوونگ، دلیخت را به تیم‌های دیگر فروخت. با این وجود مهمترین مهره‌ی این تیم یعنی اریک تن‌هاخ همچنان روی نیمکت باقی ماند تا به درخشش در سطح اول فوتبال اروپا ادامه دهد به رؤیا پردازی ادامه دهد.

فصل بعدی آژاکس، فرصت قهرمانی در لیگ هلند را از دست داد، جالب اینجاست که از دور گروهی لیگ قهرمانان هم کنار رفت تا همه به این فکر فرو بروند که همراه سایر ستاره‌هایی مثل حکیم زییخ و دونی فن‌دبیک، این‌بار دیگر مرد هلندی هم عطایش را به لقایش می‌بخشد و از هدایت این تیم کناره‌گیری می‌کند. اما تن‌هاگ ماند و با رقم زدن یک قهرمانی دیگر در فصل بعد؛ ثابت کرد که همچنان ستاره اصلی تیم، خود او است. اما جالب است تیمش باز هم در دور گروهی اروپا حذف شد.

تن‌هاگ از زمان درخشش با آژاکس، خواهان زیادی پیدا کرد و مورد توجه سه مقصد مهم قرار گرفت. بایرن، بارسلونا و تیم ملی هلند. اما تا امروز و درحالی‌که بایرن نیمکتش از کواچ به فلیک و ناگلزمن، بارسا از والورده به ستین و کومان، و هلند از کومان به دی‌بوئر و فن‌خال رسیده، تن‌هاگ هنوز در آژاکس باقی مانده است.

باور داشتن تن هاخ به ساختن یک نسل قوی دیگر که در اروپا باز هم درخشان ظاهر شود؛ آنقدر جدی بوده که مرد هلندی را در آمستردام نگه داشته و او حالا می‌تواند دوباره از داشتن یک تیم رویایی و پر ستاره سخن به زبان بیاورد.

در ترکیب آژاکس فعلی در مقایسه با آژاکس ۲٠۱۹ فقط سه مهره مشابه حضور دارند. بلیند، مزروعی و تادیچ همچنان در ترکیب اصلی قرار دارند و نرس و تالیافیکو و اونانا جایگاه فیکس و اصلی خودشان را در ترکیب اصلی به بازیکنان دیگر داده‌اند. بیشترین تغییر هم در خط هافبک این تیم رخ داده و مثلث گراونبرخ، آلوارز و برخوئیس، جای سه بازیکن جداشده‌ی این تیم را گرفته‌اند. در کنار تادیچ هم دو بازیکن فوق‌العاده یعنی سباستین هالر و آنتونی در خط حمله حضور دارند تا پروژه ساختن یک آژاکس قدرتمند دیگر به خوبی توسط تن‌هاگ صورت گرفته باشد.

درهم کوبیدن دورتموند مارکو رز در ورزشگاه یوهان کرایوف آرنا به همه ثابت کرد که آژاکس باز هم سودای درخشش دارد و همه بار دیگر می‌توانند از نمایش‌های این تیم جذاب، کیف کنند. این تیم آژاکس می‌تواند باز هم به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان اروپا هم راه پیدا کند.

کد خبر 530467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.