۷۰۰ وانت‌بار میوه‌فروش شهر قم ساماندهی شدند

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم از ساماندهی ۷۰۰ وانت‌بار میوه‌فروش در شهر قم خبرداد و گفت: این وانت‌بارها به بازارهای ثابت به نام ریحان منتقل شده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا مظفری، اظهار کرد: در این نشست که به‌صورت دوره‌ای و توسط دبیرخانه کارگروه تخصصی ساماندهی، مشاغل، صنوف و فعالیت‌های شهری شهرداری‌های کشور برگزار می‌شود، مسئولان سازمان میادین و مشاغل از شهرداری‌های تبریز، همدان، اراک، تهران و اصفهان حضور داشتند.

وی افزود: در این نشست به‌صورت کارشناسی و تخصصی تدوین شیوه‌نامه دستورالعمل ساماندهی مشاغل خودرویی سیار موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و افراد حاضر در جلسه پیشنهادهای خود را ارائه دادند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم با بیان اینکه ساماندهی مشاغل شهری اثرات مستقیم در زندگی شهری و روزمره مردم دارد، اضافه کرد: شهرداری قم در این زمینه شهرک صنوف و شهرک خودرویی را ایجاد کرده که در پی اجرای این طرح‌ها، آهن‌فروشان در شهرک صنوف ساماندهی شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ساماندهی صنوف وابسته به خودرو نیز در شهرک خودرویی قم ساماندهی شدند تا با اجرای این طرح مشاغلی که لازم نبوده در شهر باشند به‌منظور ایجاد محیط آرام شهری به خارج از شهر منتقل شوند.

مظفری تصریح کرد: در سال‌های گذشته ۷۰۰ وانت‌بار که به‌عنوان یک معضل شهری در قم به شمار می‌رفتند با تدابیر چندساله، در قالب بازارهای ریحان ساماندهی و در آن مستقر شدند.

وی با بیان اینکه بر این باوریم مشاغل سیار خودرویی با توجه به آلایندگی و تحت کنترل نبودن نیاز به سامان‌دهی دارند، تاکید کرد: شهرداری در این زمینه نیز زیرساخت‌های لازم را برای تأمین معیشت مشاغل سیار خودرویی فراهم کرده است.

کد خبر 530404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.