مجتمع فرهنگی هنری خوانسار در ردیف بودجه قرار نگرفته است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: ساخت مجتمع فرهنگی هنری خوانسار به دلیل سنگ اندازی برخی مسئولان هنوز در ردیف بودجه قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی امروز_ پنجشنبه ۲۹ مهرماه_ در دیدار با اصحاب فرهنگ هنر رسانه شهرستان خوانسار، اظهار کرد: عملیات ساخت مجتمع «فرهنگی هنری خوانسار» به دلیل پیدا نکردن ردیف اعتبار، هنوز آغاز نشده است.

وی با بیان اینکه "ساخت این مجتمع فرهنگی هنری از مطالبات هنرمندان خوانسار است"، افزود: در سفر پیشین به این شهرستان پیگیر اجرای این پروژه شدم، اما متأسفانه برخی از مسئولان سنگ اندازی کردند، امیدوارم با همکاری مسئولان جدید عملیات اجرای آن آغاز شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: با ساخت این مجتمع فرهنگی هنری، بسیاری از نیازهای فرهنگی و هنری هنرمندان خوانسار برطرف می‌شود، چراکه در نقشه ساخت این پروژه سالن‌های گالری و نمایش و سایر نیازهای حوزه فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است.

معتمدی در رابطه با بیمه هنرمندان، تصریح کرد: پس از باز شدن سامانه ثبت نام، هنرمندان دارای شرایط می‌توانند با بارگذاری مستندات خود عضو شوند تا متناسب با حوزه فعالیت هنری کارت هنر دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان خوانسار با وجود محرومیت امکانات، آثار زیبا و فاخری به نمایش گذاشتند که قابلیت ملی شدن دارد، لذا باید با استفاده از ظرفیت هنرمندان خوانساری مقیم تهران نمایشگاهی دایر شود تا این آثار در معرض فروش قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر تعامل و همکاری بین هنرمندان با شهرداری خوانسار، گفت: امسال به استان اصفهان ۷۷ میلیارد تومان بودجه تسهیلات مشاغل خانگی تخصیص یافته است، هنرمندان شهرستان خوانسار نیز نسبت به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی با سود ۴ درصد و بازپرداخت پنج ساله اقدام کنند.

معتمدی با تأکید بر راه‌اندازی «هیئت اندیشه ورز فرهنگ و هنر» در شهرستان خوانسار، افزود: این هیئت اندیشه ورز اتاق فکری برای اصحاب هنر و رسانه است و از طرفی می‌تواند بازوان اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شود.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است، افزود: منتظر دعوت نامه اداره فرهنگ و ارشاد نباشید. به صورت مستمر با بازدید از این اداره، گفتمان فرهنگ و هنر ایجاد کنید.

کد خبر 530336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.