تاکید بر فروش اموال شهرداری ساری با مجوز شورای شهر

موافقت با شروع به کار بسیج سازندگی سپاه در پروژه نیروگاه زباله سوز و همچنین جلوگیری از مزایده فروش مغازه‌های پاساژ علاءالدین و مناقصه تکمیل فاز سه میدان ابن شهر آشوب به دلیل فقدان مصوبه شورا و تاکید بر اینکه فروش تمام اموال شهرداری با مجوز شورای شهر مصوبات یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری در یازدهمین جلسه این شورا، با اشاره به اینکه معضل زباله از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری ساری است، اظهار کرد: اتمام پروژه نیروگاه زباله سوز به عنوان مهمترین راهکار رفع این معضل و کاهش هزینه‌های شهرداری مورد تاکید و پیگیری شورای شهر است.

وی افزود: برای تسریع در کار پروژه، قرارداد قبلی با توجه به کندی پیشرفت کار فسخ و پیشنهاد عقد قرارداد با سازمان بسیج سازندگی سپاه مطرح شد که مباحث کمیسیونی آن انجام و در این جلسه باید تصمیم گیری نهایی شود تا کار آغاز شود.

سبحان بخشی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز با اشاره به آگهی مزایده فروش ۱۷ باب مغازه متعلق به شهرداری در پاساژ علاءالدین اظهار کرد: این کار بدون اخذ مجوز از شورا بوده که در جلسه دیروز و در حضور معاون توسعه منابع انسانی شهرداری پیرامون آن بحث و تاکید شد فروش اموال شهرداری بدون مصوبه شورا غیر قانونی است اما امروز شاهد آگهی مناقصه تکمیل فاز سه میدان ابن شهر آشوب بدون اطلاع شورا بودیم.

سید ذوالفقار شریفی ایزدی عضو دیگر شورای شهر ساری نیز با غیر قانونی خواندن فروش اموال شهرداری بدون مصوبه شورا تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اموال شهرداری تاراج نشده و حفظ شود باید قانون و مقررات را بر معاملات حاکم کنیم.

وی با بیان اینکه از اقدامات غیر قانونی باید جلوگیری کنیم، پیشنهاد کرد: موضوع جلوگیری از این مزایده و مناقصه مورد بحث به دلیل فقدان مصوبه شورا و تاکید بر اینکه فروش تمامی اموال شهرداری بدون مجوز شورای شهر غیر قانونی است، به صورت مصوبه ابلاغ شود.

شریفی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم جلوی کار کردن شهرداری را بگیریم بلکه جلوگیری از حیف و میل اموال شهرداری مد نظر است.

سید رحمان میرشجاعی یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه اعضای شورا قصد ندارند چوب لای چرخ شهرداری بگذارند گفت: ما میگوییم اگر قرار است یک اقدام اساسی در مورد اموال شهر شود، شورا باید در جریان باشد.

وی افزود: در مورد مغازه‌های پاساژ علاءالدین هم ظاهراً مغایرت‌هایی وجود دارد که باید بررسی و رفع شود تا در آینده مشکل ساز نشود.

کد خبر 530297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.