شهرداری از طرح بازارچه تولید تا مصرف استقبال می‌کند

شهردار بوشهر گفت: شهرداری از طرح‌ها برای راه‌اندازی بازارچه‎‌های تولید تا مصرف که می‌‎تواند گامی مهم در جهت رفاه شهروندان باشد با آغوش باز استقبال می‎‌کند.

به گزارش ایمنا، حسین حیدری در نشست با رئیس اتاق اصناف بوشهر اظهار کرد: بحث مدیریت پسماند از دیرباز در بوشهر مطرح بوده و شورا و شهرداری کنونی در تلاش است تا به عنوان یک سرمایه‎ پایدار از آن استفاده شود.

وی افزود: پسماند در بوشهر هنوز از مبدا تا مقصد به‌خوبی تفکیک نشده و باید برای تحقق این مهم برنامه داشت، در این زمینه شهرداری سعی دارد تا با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در ارتباط با مدیریت پسماند اقدام‌های مطلوب و شایسته‌ای صورت گیرد.

شهردار بوشهر ادامه داد: برای نمونه در بوشهر بازارهای ماهی فروشان، البسه و خرمافروشان نزدیک به هم است که باید با ایجاد زیرساخت مناسب برای ساماندهی آنها اقدام کند، شهرداری بندر بوشهر در این زمینه آماده هرگونه همکاری با اتاق اصناف بوشهر است تا بهترین راهکار و برنامه‌های ممکن را اجرایی کند.

حیدری تصریح کرد: در ارتباط با راهکار اتاق اصناف برای راه‌اندازی بازارچه‌های تولید تا مصرف این مهم می‌تواند گام مهم در جهت رفاه شهروندان باشد که شهرداری نیز با آغوش باز از این طرح استقبال می‎‌کند.

وی اضافه کرد: با همتی که در شورای اسلامی بوشهر وجود دارد تمام این برنامه‌ها شدنی است که چراکه تمامی اعضای شورا دغدغه مند هستند و برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری راهکارهایی عالمانه و هوشمندانه دارند.

علیرضا نوری، رئیس واحد حقوقی شهرداری بوشهر نیز در این نشست گفت: در موضوع جمع آوری ضایعات، جمع آوری آن از سوی افراد منع شده که این موضوعی قانونی است و دستگاهی نیز اجازه صدور پروانه در این زمینه ندارد.

وی افزود: در صدور پروانه ساختمانی تجاری نیز حدود پنج سال است که شهرداری در صدور پروانه داشتن سرویس بهداشتی را الزامی کرده و برای مجتمع‌های بیشتر از ۱۰ واحد نیز احداث نمازخانه الزام به اجرا از سوی مالکان است.

مصطفی گراشی، رئیس اتاق اصناف بوشهر نیز خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهر و شهرستان بوشهر به ترتیب ۱۰ هزار و ۱۲ واحد صنفی در قالب ۲۵ اتحادیه فعالیت دارند که نقشی مهم و اساسی در سطح شهرستان ایفا می‎‌کنند.

وی افزود: اتاق اصناف هیچگاه سرنوشت خود را جدا از شهرداری ندیده و هر چه شهر وزین‌تر باشد بدون شک منافع اقتصادی بیشتری برای کسبه خواهد داشت.

رئیس اتاق اصناف بوشهر ادامه داد: اصرار بیش از حد اتاق اصناف به همکاری با شهرداری بوده که گاهی این اصرار زیاد شاید شک و شبهه‌ای ایجاد کرده باشد اما این دغدغه تنها در راستای کمک به مدیریت شهرداری در پیشبرد امور است.

گراشی تاکید کرد: در ارتباط با پسماند نیز انتظار است شهرداری بوشهر الگوهای موفق اجرا شده در کشور را اجرایی کند و شرایطی پیش بیاید که کسبه نیز در ارتباط با عوارض پسماند عملکرد مناسب‌تری داشته باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 530077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.