انتقاد سخنگوی عدلیه از «محروم‌ کردن قضات از وکالت»

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در بحث وکالت قضات اعتقاد من این است که ممنوع کردن به کارگیری قضات در امر وکالت، محروم کردن جامعه از افرادیست که سال‌های سال تجربه کسب کردند و می توانند خدمات شایانی ارائه دهند.

به گزارش ایمنا، ذبیح‌الله خدائیان در جمع خبرنگاران در خصوص موضوع عدم ثبت ازدواج در روزهای اعیاد تعطیل اظهار کرد: در اعیاد تعطیل نکردیم و مشکلی وجود ندارد.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کارها اظهار کرد: در بحث وکالت قضات در هر حال اعتقاد من این است که این اقدامات و ممنوع کردن به کارگیری قضات در امر وکالت، محروم کردن جامعه از افرادی است که سال‌های سال تجربه کسب کردند و می‌توانند خدمات شایانی ارائه دهند.

خدائیان گفت: درخصوص چنین طرح‌هایی که بدون بررسی کارشناسی تصویب می‌شود اعتقاد داریم تمام جوانب امر دیده نمی‌شود و ممکن است بخشی از موضوع به اطلاع نمایندگان برسد.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه خاطرنشان کرد: اگر قرار است اصلاحاتی در خصوص وکالت صورت گیرد و با کمک قوه قضائیه، دولت و کانون وکلا لایحه جامعی در این خصوص تهیه شود که هم قوانین به روز شود هم نواقص امر برطرف شود.

وی گفت: بخشی از کسانی که می‌توانستند به امر وکالت بپردازند اگر این طرح تصویب شود جامعه از خدمات آن‌ها محروم می‌شود.

خدائیان تصریح کرد: تقاضای ما همان طور که ریاست قوه قضائیه گفتند اگر در وکالت تصمیمی گرفته می‌شود لایحه جامعی با کار کارشناسی تهیه شود تا نتیجه مثبتی داشته باشد.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در این خصوص با کمک کانون اقدام کرده اما یک باره در صحن علنی مطرح شد و قوه قضائیه اطلاعی نداشت.

وی گفت: از مدت‌ها قبل بحث وکالت مطرح شده و در دستور کار است و لوایح و طرح‌هایی در مجلس مطرح است. این پیشنهاد در قانونی است که خیلی ارتباطی به وکالت ندارد.

خدائیان تصریح کرد: باید این موضوع به کمیسیون حقوقی و قضائی ارجاع شود و با کمک کارشناسان تصمیم همه جانبه گرفته شود. در قانون مشخص شده چه کسانی به وکالت بپردازند.

خدائیان در خصوص به روز بودن استعلام ممنوع‌الخروجی‌ها در سامانه ثبت من، اظهار کرد: بسیاری از ممنوع الخروجی‌ها در سامانه ما موجود نیست اما اشخاص اگر بر اساس پرونده‌های اجرایی ممنوع‌الخروجی شوند، در سامانه مطلع خواهند شد.

وی افزود: هرکسی با مراجعه به سامانه «ثبت من» می‌تواند اطلاعات مربوط به املاک ثبتی، شرکت‌ها و برندهای ثبت شده و همچنین تمام خدمات ثبتی که ما ارائه می‌دهیم را از این سامانه دریافت کنند. هر آنچه که ما خدمت ارائه می‌دهیم در این درگاه وجود دارد؛ ممنوع‌الخروجی نیز در این سامانه وجود دارد و نیاز به استعلام از ما نیست.

منبع: فارس

کد خبر 530032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.