سپاهان ۲- مس رفسنجان صفر / گام اول محکم برداشته شد

تیم فوتبال سپاهان لیگ بیست و یکم را با یک برد مطمئن خانگی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نخست لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۸ تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته نخست لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: -

گل‌ها: امید نورافکن (دقیقه ۳+۴۵)، سروش رفیعی (دقیقه ۵۶) برای سپاهان

اخطار: مهرداد رضایی (دقیقه ۵۴)، مهدی کیانی (دقیقه ۷۴) از مس رفسنجان- علیرضا مرزبان (مربی) از سپاهان

سپاهان: کریستوفر کنت، محمد نژاد مهدی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، مسعود ریگی، سروش رفیعی (۸۰- یاسین سلمانی)، جلال‌الدین علیمحمدی (کاپیتان)، سجاد شهباززاده (۸۰- فرشاد احمدزاده)، محمدرضا حسینی (۸۷- رضا میرزایی) و شهریار مغانلو (۸۷- محمدرضا خلعتبری)

سرمربی: محرم نویدکیا

مس رفسنجان: فایز الرشیدی، محمد انصاری (۴۰- مهدی ترکمان)، شاهین توکلی، هومن ربیع‌زاده (۷۹- حسن جعفری)، مهدی کیانی، مهرداد رضایی (۶۵- محسن آذرباد)، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، سید مهدی حسینی، زاهر سلیمان (۶۵- فراز امامعلی) و مجید علیاری (۷۸- محمدرضا سلیمانی)

سرمربی: محمد ربیعی

داور: مرتضی منصوریان

شرح بازی:

اولین بازی لیگ برتر برای سپاهان در حالی برگزار می‌شد که رقیب این تیم یکی از تیم‌های آماده و البته پر سر و صدا در فصل نقل و انتقالات بود. با شروع سوت بازی نیز این موضوع اثبات شد و این مس رفسنجان بود که در یک ربع ابتدایی بازی نبض بازی را با تسلط هافبک‌هایش در مرکز زمین در دست گرفته بود و یک گل هم به ثمر رساند که البته آفساید گرفته شد.

در ادامه نیمه نخست اما سپاهان به خود آمد و توانست چند موقعیت خوب را روی دروازه مس به وجود آورد و در حالی که بازی می‌رفت در نیمه نخست با نتیجه تساوی به پایان برساند این امید نورافکن بود که اولین گل سپاهان را در فصل جدید به ثمر رساند تا شاگردان نویدکیا برنده به رختکن بروند.

سپاهان که همان ریتم نیمه نخست را در نیمه دوم هم حفظ کرده بود در دقیقه ۵۶ روی یکی از حملاتش توسط رفیعی گل دوم را هم به زیبایی هرچه تمام‌تر به ثمر رساند تا تکلیف بازی را تا حدود زیادی مشخص کرده باشد. در ادامه مس تلاش زیادی کرد تا گل‌های خورده را جبران کند اما استقامت سپاهان و تعویض‌های این تیم که آوردن بازیکنان تکنیکی به زمین بود مانع این امر شد تا سپاهان در اولین گام پیروز از میدان خارج شود.

شرح گل‌ها:

  • ۰-۱ (دقیقه ۳+۴۵- سپاهان) - پاس قطری جلال الدین علیمحمدی از سمت راست در محوطه جریمه به نورافکن رسید و او که در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفته بود با ضربه پای چپ به لطف برخورد به پای مدافع مس دروازه مهمان را باز کرد.
  • ۰-۲ (دقیقه ۵۶- سپاهان) - توپ در محوطه جریمه به اسماعیلی‌فر رسید و او با یک ارسال قوسی شکل زمینه ساز گلزنی رفیعی در مرکز محوطه جریمه با یک ضربه قیچی برگردان شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- ارسال تیموری از پشت محوطه جریمه سپاهان در ابتدا با ضربه سر خطرناک علیاری همراه شد و توپ برگشتی نیز توسط زاهر سلیمان تبدیل به گل شد اما داور گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

دقیقه ۱۶- توپ گیری حسینی از تیموری در سمت راست محوطه جریمه در ادامه با پاسکاری او با رفیعی همراه شد و در ادامه ضربه چیپ حسینی به تیر افقی دروازه برخورد کرد. توپ برگشتی اما با اشتباه عجیب توکلی، مدافع مس با ضربه سر دوباره به تیر افقی دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۱۹- ارسال رفیعی از سمت چپ در مرکز محوطه به شهباززاده رسید اما ضربه پای چپ او با اختلاف از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۳۵- ضربه ایستگاهی سپاهان از کنج سمت راست محوطه جریمه مس را امید نورافکن مستقیماً به سمت دروازه مس زد که دروازه‌بان مس به طور ناقص و البته خطرناک توپ را دفع کرد.

دقیقه ۵۳- با پاس حسینی، رفیعی در محوطه جریمه مس صاحب توپ شد اما ضربه خوب او از زاویه تنگ را فایز الرشیدی برگشت داد.

دقیقه ۱+۹۰- با خطای اسماعیلی‌فر روی ترکمان، داور خطای پنالتی گرفت اما ضربه پنالتی حسینی به بیرون زده شد تا بهترین فرصت مس برای به حداقل کشاندن فاصله از دست برود.

دقیقه ۳+۹۰- ارسال اسماعیلی‌فر از سمت راست با ضربه سر احمدزاده همراه شد اما توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

سپاهان برای چهارمین بار متوالی در دیدارهای رسمی موفق به شکست مس رفسنجان شد.

بهترین بازیکن:

سروش رفیعی در روزی که گل هم به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 530008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ارتش IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    حقیران بدبخت
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    باید هفته آینده به مصاف نفت مسجد سلیمان بره که نتیجش 1-0 به نفع سپاهان ببریم