مدیریت شهری زنجان از ۱۴۰ خانواده شهید تجلیل می‌کند

هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با اولویت برنامه‌های کمیسیون فرهنگی و ضابطه مند کردن دکل‌های مخابرات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ منصور مرادلو در هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه برای ارج نهادن به مقام شهدا ۷۰۰ میلیون ریال برای تجلیل از ۱۴۰ خانواده شهدا و جانبازان در شورا مصوب خواهد شد. اظهار کرد: همه ساله به منظور گرامیداشت جایگاه این عزیزان باید مبالغی در نظر گرفته شود.

وی با انتقاد از برخی از اعضای شورا در خصوص مخالفت با اختصاص بودجه‌ای برای خانواده شهدا گفت: میلیاردها تومان در مجموعه هزینه می‌شود، اختصاص ۵۰۰ هزار تومان مبلغ ناچیزی است

مرادلو تاکید کرد: پایان یافتن کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید، به معنای پایان یافتن تجلیل از مقام شهدا و خانواده‌هایشان نیست و ارج نهادن به مقام شهدا و خانواده‌های آنها از وظایف شوراست و تا پایان عمر شورای ششم ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و کمیسیون فرهنگی باید بر مبنای فعالیت‌ها و زیرساخت‌ها بر اجرای برنامه‌های فرهنگی نظارت داشته باشند افزود: شورای اسلامی شهر زنجان با استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد به تقویت برنامه‌های فرهنگی کمک خواهد کرد و به دنبال تصدی‌گری نیست.

مجید ناصحی مقدم، دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ساماندهی دکل‌های مخابراتی در گذشته مورد غفلت قرار گرفته است گفت: برای ضابطه مند شدن این قانون و نصب صحیح دکل‌های مخابراتی و دکل‌های bts اولویت برای مکان‌های عمومی و خصوصی خارج از شهر است.

محمد کاظم مجتهدی، عضو شورای اسلامی شهر زنجان افزود: برنامه‌های فرهنگی سال ۱۴۰۰ در شورای پنجم تصویب شده بود ولی برای آشنایی بیشتر، سر فصل‌ها و کلیات در کمیسیون فرهنگی به تصویب می‌رسد.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده است تا در جهت پاسخ گویی به شهروندان و ارائه راهکارها و تأمین هزینه‌ها مشکل نداشته باشیم، بنابراین این برنامه‌ها باید در شورای ششم و در سال ۱۴۰۱ با رویکرد جدید و تحت پوشش قرار دادن برنامه‌های وسیعی به صحن شورا بیاید.

به گزارش ایمنا، مخالفت برخی از اعضای شورا در خصوص اختصاص ۷۰۰ میلیون ریال برای خانواده‌های معزز شهدا از حاشیه‌های این جلسه بود. آن‌ها بر این باور بودند که با کمک رقم قابل توجه شورای ششم به کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید، کمک‌های دیگر، توجیهی ندارد که این موضوع مورد موافقت اکثریت قرار نگرفت.

کد خبر 529980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.