حمایت مالی اسپانیا از طرح‌های ترویج دوچرخه‌سواری

شورای شهر سانتاندر قرار است پیش‌نویس قانونی را تصویب کند که بر اساس آن شهرداری هنگام خرید دوچرخه برقی، به ساکنان کمک‌مالی می‌کند؛ این شهر شمالی اسپانیا قصد دارد ساکنان خود را در جهت انتخاب روش جابه‌جایی سالم‌تر و پایدار ترغیب کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر سانتاندر تاکید کردند که کمک مالی به ازای هر خرید به ۳۵۰ یورو می‌رسد و هدف آن جلب توجه شهروندان و تشویق آن‌ها برای دوچرخه سواری است.

شورای شهر در حال حاضر ۷۵ هزار یورو به اولین فراخوان اختصاص داده است که برای حمایت از خرید بیش از ۲۱۵ دوچرخه برقی و همچنین دوچرخه‌های عادی در نظر گرفته شده است.

مشاور شورای شهر در امور جابه‌جایی پایدار شهری در این رابطه گفته است: "ما کاملاً آگاه هستیم که باید به سمت ایجاد شهری امن و دوستدار عابران پیاده و دوچرخه سوار پیش برویم و به همین دلیل است که باید از این فرصت برای ارتقای بیشتر تحرک دوچرخه سواران در شهر از دیدگاهی پایدار و کارآمد استفاده کنیم تا شهروندان بیشتری بتوانند از این شیوه جابجایی بهره ببرند. "

حمایت مالی اسپانیا از طرح‌های ترویج دوچرخه‌سواری

کمک‌های مالی این طرح برای ساکنان بالای ۱۸ سال است که حداقل ۶ ماه قبل از انتشار فراخوان در سانتاندر زندگی کرده‌اند. برای خرید دوچرخه‌های این طرح می‌توان به تمام مغازه‌های شهر مراجعه کرد و به این ترتیب از کارآفرینان و مشاغل مرتبط با تحرک پایدار حمایت کرد.

قیمت دوچرخه از ۵۰۰ هزار و یورو (بدون مالیات بر ارزش افزوده) فراتر نمی‌رود و البته قابلیت انتقال به شخص ثالث در دو سال آینده وجود ندارد.

گسترش شبکه پارکینگ برای دوچرخه با وسعت فضایی برای ایجاد ۲۳۰ پارکینگ جدید و همچنین اجرای سیستم اجاره دوچرخه برقی برای اصلاح سیستم فعلی با ۲۰۰ دوچرخه و ۲۰ ایستگاه نیز از جمله طرح‌های دیگری است که شهرداری در پی دریافت بودجه مورد نظر است.

شورای شهر همچنین در حال بررسی امکان نصب ایستگاه‌های کوچکی برای تعمیر دوچرخه است که دوچرخه سواران می‌توانند در مواقع اضطراری به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنند. این ایستگاه‌ها مجهز به پیچ گوشتی، آچار، مجموعه کلید آلن و ابزارهایی برای پنچرگیری و تعویض لاستیک، شیلنگ و اتصالات سوپاپ برای باد کردن لاستیک‌ها و همچنین یک دستگاه تنظیم باد برای کنترل فشار هوا است.

حمایت مالی اسپانیا از طرح‌های ترویج دوچرخه‌سواری

کد خبر 529936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.