زباله‌های عفونی کرونایی در تل سیاه دفن می‌شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: زباله‌های عفونی کرونایی این کلانشهر که افزایش چشمگیری داشته در تل سیاه دفن می‌شود.

به گزارش ایمنا، پوریا دروار با بیان اینکه فراگیر شدن ویروس کرونا موجب شده تا میزان زباله‌های عفونی نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به ضرورت حفظ سلامت جامعه و شهروندان، جمع‌آوری زباله‌های عفونی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جمع‌آوری و دفع می‌شود تا سلامت جامعه با مخاطرات احتمالی مواجه نشود.

وی افزود: همه مراکز درمانی، بیمارستانها و مطب پزشکان تحت پوشش جمع‌آوری زباله‌های عفونی قرار گرفته‌اند تا در این شرایط حساس کرونایی همه زباله‌ها به موقع جمع‌آوری و دفع شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس با تاکید بر اینکه دفع به موقع و همراه با شیوه نامه‌های بهداشتی این زباله‌ها می‌تواند از گسترش ویروس کرونا جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه تخلف از سوی مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مطب پزشکان، با آنان برخورد قانونی می‌شود.

دروار تصریح کرد: زباله‌های عفونی جمع‌آوری شده تحت نظر کارشناسان این سازمان در سایت «تل سیاه» دفع می‌شود که تنها سایت و محل دفن زباله‌های عفونی بندرعباس است.

وی از جمع‌آوری بیش از ۵۶۰ تن زباله عفونی طی شش ماهه گذشته خبر داد و اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در دفع غیر قانونی زباله‌های عفونی مراتب را به سازمان پسماند اطلاع دهند.

منبع: مهر

کد خبر 529912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.