وزارت بهداشت: مدارس باید منطقی و معقولانه بازگشایی شود

معاون درمان وزارت بهداشت بر لزوم واکسیناسیون دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: در کنار انجام واکسیناسیون، پروتکل های بهداشتی از مهمترین موارد ملاحظات پیشگیرانه است که دانش آموزان باید رعایت کنند.

‌به گزارش ایمنا، قاسم جان بابایی با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس باید با ملاحظاتی صورت گیرد، اظهار کرد: ضرورت دارد مدارس به صورت منطقی و معقولانه بازگشایی شوند. تا ضمن استفاده دانش‌آموزان از آموزش‌های حضوری، عامل ایجاد زنجیره بیماری نشود.

وی امروز سه‌شنبه در حاشیه جلسه کمیته علمی کووید ۱۹ در جمع خبرنگاران افزود: این کار باید طوری انجام شود که همه دانش آموزان بتوانند از آموزش‌های حضوری مدارس استفاده کنند و هم اینکه با رعایت صحیح و کامل پروتکل‌های بهداشتی مانع از شیوع مجدد بیماری شود.

معاون درمان وزارت بهداشت بر لزوم واکسیناسیون دانش آموزان تاکید کرد و گفت: در کنار انجام واکسیناسیون، پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین موارد ملاحظات پیشگیرانه است که دانش آموزان باید رعایت کنند.

جان بابایی ادامه داد: واکسن می‌تواند زنجیره انتقال بیماری را بشکند اما برای کودکان استفاده صحیح از ماسک، شستشوی دست‌ها و فاصله گذاری را در مدارس رعایت کنند. تمام این عوامل باید در کنار هم باشد تا بتوانیم بازگشایی مدارس را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که در مورد بازگشایی مدارس چه تصمیماتی گرفته شده است، گفت: در این کمیته کار علمی انجام و جوانب کار در نظر گرفته می‌شود. سود و زیان بسته یا باز بودن مدارس سنجیده می‌شود و قطعاً ادامه بسته بودن مدارس آسیب‌های جبران ناپذیری به دانش آموزان وارد می‌کند.

جان بابایی افزود: هرچند لازم است در مورد بازگشایی مدارس تصمیم گرفته شود، اما این کار ملاحظاتی دارد. ترجیحاً باید اولویت بازگشایی با استان‌هایی باشد که کمترین میزان بار بیماری را دارند.

وی با اشاره به اینکه بار بیماری و میزان شیوع آن در شهرهای مختلف، مؤثرترین مؤلفه تعیین کننده در این زمینه است، گفت: این موضوع هم مهم است که چه دروسی لازم است حتماً حضوری تدریس شوند و باید آموزش آنها حضوری شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 529882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.