تامین آب فضای سبز شهر در گرو همکاری دیگر متولیان است

شهردار بلداجی گفت: تامین آب فضای سبز این شهر در گرو همکاری دیگر متولیان است.

رسول خوشکام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خشکسالی در تابستان امسال، اظهار کرد: در بلوار اصلی حدفاصل میدان قدس تا میدان نماز از شن‌های رنگی استفاده شده است تا نیاز آبیاری حذف شود.

وی افزود: فضای سبز بلوار کاشانی به صورت قطره‌ای آبیاری شد تا کمترین آب برای فضای سبز استفاده شود و هدررفت صورت نگیرد.

شهردار بلداجی تصریح کرد: ۳۵ هکتار از فضای سبز در حریم و محدوده شهر قرار دارد.

وی ادامه داد: درختان چندین ساله و چمن در تابستان امسال آسیب دید زیرا یکی از چاه‌های فضای سبز شهرداری کاملاً خشک شد و مجبور به آبرسانی با تانکر به صورت سیار شدیم اما اولویت با حفظ درختان بود.

خوشکام تصریح کرد: آب فضای سبز امسال به سختی تأمین شد و اگر خشکسالی تداوم یابد قطعاً دیگر چاه‌ها تحت تأثیر خواهد بود به همین جهت با آبفای استان جلساتی برگزار خواهد شد تا بتوان از پساب فاضلاب شهری برای فضای سبز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع باید تا حدود دو ماه آینده پیگیری شود، تاکید کرد: اگر این امر محقق نشود سال آینده تأمین آب فضای سبز با مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد، لذا همکاری با آبفای استان، بسیار کمک کننده است.

شهردار بلداجی عنوان کرد: تنها راه حل بحران کم آبی فضای سبز شهر، استفاده از پساب فاضلاب است و شهرداری نیازمند همکاری متولیان است اما متأسفانه گاهی همکاری لازم صورت نمی‌گیرد و بوروکراسی اداری و مانع‌تراشی‌ها، عامل همکاری نکردن با شهرداری است.

کد خبر 529787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.