واکسن سینوفارم ۱۲ برابر مرگ و میر را کاهش می‌دهد

عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا گفت: براساس نتایج یک مطالعه که در دانشگاه اصفهان و با جمعیت ۵۴۰ هزار نفر به انجام رسید، مشخص شد که واکسن کرونای سینوفارم چینی ۱۲ برابر مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایمنا، حسن ابوالقاسمی اظهار کرد: یک مطالعه در خصوص اثربخشی واکسن‌های کرونای چینی با جمعیت ۵۴۰ هزار نفر به انجام رسید که براساس آن مشخص شد، این واکسن حدود ۱۲ برابر مرگ و میر و حدود ۱۱.۵ برابر میزان بستری در بیمارستان‌ها را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: نتایج این تحقیق که روز گذشته _یکشنبه ۲۵ مهرماه_ در فضای مجازی نیز به اشتراک گذاشته شد، همچنین نشان داد، تزریق واکسن ۱۸ برابر میزان ابتلاء به کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد، عمده واکسن‌ها در این مطالعه سینوفارم بود، اما جزئیات تحقیق هنوز در دسترس نیست.

ابوالقاسمی همچنین خاطرنشان کرد: به منظور اطمینان به نتایج یک مطالعه باید همه اجزا تحقیق مشخص شده و نتایج کنونی در فضای مجازی در حال حاضر کافی نیست.

عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا یادآور شد: شرایط مطالعه هم باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال، یک واکسن در زمانی تزریق می‌شود که اصلاً پیک در کشور وجود نداشته و یک واکسن ممکن است، در پیک کرونا تزریق شود.

گفتنی است؛ واکسن سینوفارم تولید گروه دارویی ملی چین است و ۷۹.۳۴ درصد اثر بخشی دارد و ۲۰ ژوئیه سال جاری برای استفاده اضطراری در کودکان و نوجوانان در چین تأیید شده است.

امارات متحده عربی این واکسن را برای استفاده در افراد سه ساله و بالاتر دوم ماه اوت تأیید کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 529673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.