اصفهان یکی از بهترین آرامستان‌های ایران را دارد/ وضعیت بازارهای روز کوثر بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قرار است وضعیت بازارهای روز کوثر مورد بررسی قرار گرفته و ادامه کار این مجموعه بازارها با نگاه کامل‌تری پیش رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین صادقیان در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: در سال‌های ابتدایی تأسیس مدیریت شهری و سازمان‌های وابسته، عمده خدماتی که توسط شهرداری ارائه می‌شد مربوط به خدمات شهری بود و امروزه با توجه به شرایط ویژه‌ای که پیش آمده، درخواست‌ها از شهرداری افزایش پیدا کرده و مجموعه خدمات شهری نیز توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه زیر مجموعه حوزه خدمات شهری وظایف ذاتی شهرداری‌ها مانند پاکیزگی شهر، جمع‌آوری و مدیریت پسماند، حفظ و توسعه فضای سبز و مواردی از این قبیل است، افزود: حدود ۴۰ درصد از بودجه شهرداری در این حوزه هزینه می‌شود و بیشترین تعداد پرسنل و جامعه کارگری شهرداری نیز در معاونت خدمات شهری انجام وظیفه می‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این کمیسیون با نام بهداشت سلامت و خدمات شهری برای اولین بار در دوره چهارم شکل گرفت که در شورای دوره ششم به سبب آنکه عمده وظایف خدمات شهری، سلامت محور است و این حوزه ارتباط تنگاتنگی با محیط زیست دارد، تمام وظایف شورا در این حوزه‌ها در یک کمیسیون جمع شده است.

وی افزود: این حوزه پیشانی عملکرد حوزه شهرداری است و شهروندان بیشترین تماس را با عملکرد این مجموعه دارند بنابراین اگر خدمات شهری عملکرد خوبی نداشته باشد به نسبت دیگر حوزه‌ها بیشتر مورد توجه و انتقاد خواهد بود.

تأثیر پاکیزگی در گردشگر پذیری اصفهان

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان در نگاه ملی و بین‌المللی به عنوان یک مرکز گردشگری محسوب می‌شود، ادامه داد: بخشی از این موضوع مرهون خدمات شهری مناسب شهر و اقدامات خوبی است که برای پاکیزگی و زیبایی شهر شده است.

صادقیان با اشاره به سازمان‌های زیرمجموعه معاونت خدمات شهری افزود: اصفهان یکی از بهترین آرامستان ها را در بین شهرهای ایران دارد که در مدت شیوع بیماری کرونا، علی رغم سختی‌های بسیار، عملکرد خوبی را در تاریخچه خدمت خود رقم زد.

وی با بیان اینکه ایمنی شهر وابسته به سازمان آتش‌نشانی است، اظهار کرد: این سازمان پر جمعیت و با پراکندگی مناسب است و نگاه ویژه‌ای به آن می‌شود؛ پنج درصد از عوارض ساخت‌وساز نیز برای تجهیز و به‌روزرسانی سازمان آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت سازمان زیباسازی، گفت: این سازمان می‌تواند در سلامت روانی مردم تأثیر بگذارد. امیدوارم مانند دوره چهارم شورا که شکوفایی در این سازمان رقم خورد، در این دوره نیز باز هم شاهد اقدامات خوب و تأثیرگذار برای شهر و شهروندان باشیم.

وی افزود: نواقصی نیز مانند وضعیت بازارهای روز کوثر در سازمان‌های وابسته به حوزه خدمات شهرداری می‌بینیم که قرار است مورد بررسی قرار گرفته و ادامه کار این مجموعه بازارها با نگاه کامل‌تری پیش رود.

صادقیان گفت: به طور متوسط سرانه هر شهروند روزانه نیم کیلوگرم تولید پسماند است که با توجه جمعیت اصفهان بین ۹۰۰ تا یک‌هزار تن در ماه زباله تولید می‌شود بنابراین شهروندان باید دقت کافی را در تفکیک زباله‌های خانگی داشته باشند. آلودگی‌های ناشی از شیرابه این پسماندها یکی از مباحث مهم زیست محیطی شهر محسوب می‌شود که در این دوره تصمیم داریم با استفاده از فناوری‌های به‌روز داخلی، دفن پسماند را به حداقل ممکن برسانیم.

نقش خدمات شهری در ارتقای کیفیت زندگی

وی تصریح کرد: با توجه به شعار شورای ششم باید علاوه بر توسعه فضاسازی و کالبدی شهر توجه ویژه‌ای بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان شود و حجم عظیمی از این اتفاقات مثبت در حوزه خدمات شهری رقم می‌خورد؛ برای رسیدن به این مهم باید تعامل همه جانبه با تمامی سازمان‌های مدیریت شهری شکل گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در راستای مطالبه گری باید تعامل داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف برای مرتفع کردن مشکلات شهر استفاده کنیم. از این رو قرار بر این شد تا بتوانیم با نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و استاندار به صورت دوره‌ای جلساتی را برگزار و از ظرفیت‌های استانی و ملی بهره‌مند شویم.

صادقیان با اشاره به حوزه سلامت شهری و اجرای واکسیناسیون جمعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۳ درصد شهروندان واکسینه شده‌اند و ایمنی‌لازم را در برابر کرونا دارند، این در حالی است که با مطالعاتی که در دنیا انجام شده است با واکسیناسیون جمعی ۸۳ درصد از مردم، ورود به بخش مراقبت‌های ویژه کاهش می‌یابد. بنابراین از همه شهروندان انتظار داریم با واکسینه کردن خود از جامعه در برابر شیوع پیک‌های آینده محافظت کنند.

کد خبر 529610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.