تکمیل آزادسازی و اجرای فاز نخست حلقه حفاظتی شهر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از آزادسازی کامل و بهره‌برداری از ضلع شرقی فاز نخست حلقه حفاظتی خبر داد و گفت: عملیات عمرانی و آزادسازی فاز نخست حلقه حفاظتی حدفاصل تقاطع غیر همسطح قهجاورستان تا روستای بهاران در کیلومتر چهار تا ۶.۷ این مسیر به اتمام رسید.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هزینه آزادسازی این بخش از رینگ ۶۵ میلیارد تومان و هزینه عمرانی این پروژه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: مسیر تندرو با عرض ۱۶ تا ۲۰ متر در مقاطع مختلف و مسیر کندروی ضلع شرقی حلقه حفاظتی با عرض حدود ۱۰ متر در این فاز ایمن‌سازی و به علائم ترافیکی مجهز شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه آغاز فرایند آزادسازی این مسیر از مرداد ۹۸ و عملیات عمرانی آن از آبان ۹۹ بوده و تاکنون ادامه یافته است، گفت: بهره‌برداری کامل از این فاز، باعث دسترسی بسیار آسان از بزرگراه شهید اردستانی (اتوبان فرودگاه) در شمال شرقی اصفهان به وسیله پل آفتاب به رینگ چهارم می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ادامه روند عملیات عمرانی ضلع غربی حلقه حفاظتی، تردد وسایل نقلیه از طرف میدان شش راه به سمت بزرگراه امام رضا (ع)، باغ رضوان و خروجی اصفهان از طریق خیابان آیت‌الله خاتون آبادی و میدان اندوان مسدود و مسیر جایگزین از طریق ضلع شرقی حلقه حفاظتی که با تابلوهای راهنمای مسیر تجهیز شده، برقرار خواهد شد.

قاسمی در خصوص اطلاعات بیشتر از دیگر فازهای حلقه حفاظتی، گفت: آزادسازی فاز دوم از روستای بهاران تا محله دهنو که در کیلومتر ۲.۴ تا چهارم قرار دارد، تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم تا پایان پاییز سال جاری ۵۰ درصد باقیمانده نیز آزادسازی شود.

وی تصریح کرد: فاز سوم که دو بخش دارد و بخش اول آنکه در واقع نقطه صفر حلقه حفاظتی است از مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا کیلومتر ۱.۲ است که ۹۸ درصد آزادسازی آن انجام شده و بخش دوم از کیلومتر ۱.۲ تا ۲.۴ نیز به دلیل تراکم کاربری‌های مسکونی، تجاری و کارگاهی بسیار پرکار و زمان‌بر شده که پیش‌بینی می‌شود آزادسازی‌های آن به طور کامل تا اوایل سال ۱۴۰۱ انجام شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی هوا، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و زمان، تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه، ممنوعیت تردد کامیون به داخل شهر و جلوگیری از گسترش افقی شهر از مزایای احداث حلقه حفاظتی شهر اصفهان است.

وی تاکید کرد: پروژه حلقه حفاظتی اصفهان یکی از پروژه‌های کلیدی و مهم در راستای تسهیل در تردد شهروندان و خودروها است؛ به طوری که از مزایای اجرای این پروژه، دسترسی آسان به شهرهای دیگر است.

کد خبر 529568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.