شیخی: آموزش حضوری مدارس باید با شرایط ویژه و به تدریج باشد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست روز گذشته کمیسیون با سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید شد که باید در کنار تقویت آموزش مجازی،آموزش حضوری نیز با توجه به شرایط ویژه اتفاق بیفتد و نهایت اهتمام و تلاش را برای تحقق آموزش حضوری داشته باشیم.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز گذشته کمیسیون، میزبان علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود، وی ابتدا گزارشی را در مورد بازگشایی مدارس و حضوری شدن کلاس‌ها ارائه کرد.

وی افزود: در ادامه این نشست مرکز پژوهش‌ها نیز دراین‌باره گزارشی را ارائه کرد. نکته اساسی مشترک بین اظهارات این بود که بازگشایی مدارس در تمامی دنیا صرفاً منوط به واکسیناسیون نیست و آنچه که مهم بوده زندگی همراه با کرونا است که باید آموزش داده شود و بازگشایی مدارس باید به شیوه‌ای اتفاق بیفتد که تعداد دانش‌آموزان به صورت روزانه اضافه شوند و طبق زمانبندی معین باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به فضا و تهویه مناسب و رعایت فاصله فیزیکی مهمترین نکاتی است که پیش از واکسیناسیون باید مورد توجه قرار گیرد.

شیخی خاطرنشان کرد: به هر حال هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود و باید در کنار تقویت آموزش مجازی به عنوان یک فرصت خوب، آموزش حضوری هم با شرایط ویژه و با رویکرد مهارتی و کارآمدی آموزش اتفاق بیفتد و شرایط را به گونه‌ای ایجاد کنیم که به تدریج آموزش حضوری مناسب را داشته باشیم.

وی از بررسی طرح تشکیل سازمان طب اسلامی _ ایرانی در این نشست خبر داد و گفت: پس از بحث و گفت‌وگوهای صورت گرفته، اعضای کمیسیون با کلیات این طرح به دلیل مغایرت با بند ۱۲ سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب مصوب سال ۹۳ مخالفت کردند؛ بر اساس این بند خدمات طب سنتی باید با نظارت وزارت بهداشت و درمان ارائه شود اما در طرح مذکور نظارت وزارت بهداشت پیش‌بینی نشده است بنابراین با توجه به توضیحات مسئولان وزارت بهداشت و مرکز پژوهش‌های مجلس با کلیات آن مخالفت شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با یادآوری بررسی طرح اعلام روز ملی درمان نوین ناباروری در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران در این نشست، گفت: تصویب چنین موضوعی در صلاحیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ بنابراین پس از بحث‌های کارشناسی، کمیسیون با کلیات آن مخالفت کرد.

شیخی از انتخاب ۹ نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت و حضور در کمیسیون مشترک طرح ترمیم کادر پرستاری بیمارستان‌های دولتی خبر داد و گفت: پاک مهر، فتحی، فاضلی، اسحاقی، شیخی، آریان پور، محسنی بندپی، خاتمی و صالحی برای حضور در این کمیسیون انتخاب شدند.

کد خبر 529563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.