املاک قولنامه‌ای مانعی در مسیر توسعه است

شهردار مشکین دشت یکی از مهمترین معضلات این شهر را املاک قولنامه‌ای عنوان کرد و گفت: طبق قانون قابل توافق، اجرای ماده واحده برای املاک قولنامه ای نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین بغدادی در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه) در خصوص موضوع تقسیمات کشوری و مصوبه هیأت وزیران، اظهار کرد: خواستار اجرای قانون و مصوبه‌ای هستیم که از سال ۹۲ بر زمین مانده و اجرا نمی‌شود. معضل مهم دیگر در خصوص مشکین دشت، موضوع املاک قولنامه‌ای است؛ متأسفانه اغلب اراضی مشکین دشت فاقد سند رسمی هستند، در حالی که حمایت‌های دولتی و قوانین موجود برای املاک سنددار است.

وی افزود: در حالی که قوانین بر مالک املاک سند دار جاری می‌شود؛ به دلیل قولنامه‌ای بودن املاک مشکین دشت، شهرداری برای برنامه‌ریزی در امور شهر، اجرای طرح‌ها و تملکات، امکان توافق با مالکین را ندارد و وجود املاک قولنامه‌ای به نوعی شهر را قفل کرده است.

دو سال وقت بدهید؛ املاک قولنامه‌ای سند دار شود

شهردار مشکین دشت گفت: این موضوع توسط شورای اسلامی شهر و از طریق فرمانداری شهرستان فردیس پیگیری شده است و طی جلساتی از فرمانداری درخواست شد تا مهلتی دوساله برای سند دار شدن املاک شهر در نظر گرفته و محدودیت‌های قانونی برای املاک قولنامه‌ای برداشته شود. این درخواست به شورای تأمین استان ارسال شده است و در صورت تأیید، امیدواریم بتوانیم شرایط بهتری برای مالکان و شهرداری در امور شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: شهرداری مشکین دشت علیرغم مشکلات هیچ گونه بدهی ندارد؛ مردم مطالباتی دارند که شورا نمی‌تواند آن‌ها را انجام دهد.

کد خبر 529543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.