پرسپولیس بازی را به خودش باخت/عوامل زیادی در باخت سرخ پوشان دخیل بود

«از همان ابتدای بازی چیدمان تیم پرسپولیس اشتباه بود و باعث شد حریف انواع و اقسام حملات را روی دروازه آنها داشته باشد. مشخص نیست چرا کادر فنی با یک مهاجم بازی کرد در حالی که می‌توانست از مهاجمان بیشتری استفاده کند؟»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم پرسپولیس شنبه شب در دیداری حساس از لیگ قهرمانان آسیا در عربستان، مهمان الهلال بود اما با نمایشی دور از انتظار تن به شکست سه بر صفر برابر نماینده فوتبال عربستان داد. آنها پس از حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا آخر همین هفته مسابقات لیگ برتر را آغاز می‌کنند. در همین خصوص و برای بحث پیرامون وضعیت تیم پرسپولیس با ضیا عربشاهی، پیشکسوت و بازیکن اسبق قرمزها گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

شاگردان گل محمدی در مصاف برابر الهلال عربستان نمایش خوبی نداشتند. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنید؟

پرسپولیس بازی را به خودش باخت. از همان ابتدای بازی چیدمان تیم اشتباه بود و باعث شد حریف انواع و اقسام حملات را روی دروازه پرسپولیس داشته باشد. مشخص نیست چرا کادر فنی با یک مهاجم بازی کرد در حالی که می‌توانست از مهاجمان بیشتری استفاده کرده یا حداقل تعداد آن را به دو مهاجم برساند. الهلال کاملاً با هدف بازی می‌کرد و تیم ما را به خوبی آنالیز کرده بود. متأسفانه کادر فنی پرسپولیس نتوانسته بود به خوبی حریف را بشناسد. پرسپولیس در واقع بی هدف بازی می‌کرد.

از نظر شما بازی با مهاجمان بیشتر می‌توانست رقیب را به درد سر بیاندازد؟

قطعاً همین طور است. وقتی این را می‌دانستیم که الهلال بازی را از عقب شروع می‌کند چرا از سه مهاجم استفاده نشد تا دفاع حریف را به خوبی پرس کنیم. در واقع می‌توانستیم با برتری عددی آنها را خنثی کنیم. الهلال در نیمه اول مالکیت ۷۰ به ۳۰ نسبت به پرسپولیس داشت. در حالی که هیچ تلاشی برای رفع این معضل از سوی کادر فنی اتخاذ نشد.

به نظر شما در این باخت چه عوامل دیگری دخیل بود؟

عوامل زیادی را باید برشمرد. پرسپولیس بدون تمرین خوب به مصاف رقیب رفت و حتی در سفر به آنجا دچار مشکل شد. قبل از آن نیز از مسابقات دور بود و تنها با انجام بازی دوستانه به مصاف تیم عربستانی رفت. مطمئناً تفاوت زیادی بین بازی دوستانه و رسمی وجود دارد. از دست دادن مهره‌های کلیدی نیز دیگر عاملی بود که ما را از قبل نسبت به حریف بازنده می‌کرد. نورالله‌ی و کنعانی می‌توانستند خیلی از ضعف‌های تیم را برطرف کنند.

فکر می‌کنید مهره‌های جذب شده از سوی تیم در نقل و انتقالات کیفیت مطلوب را ندارند؟

بازیکنان جانشین شده از سوی یحیی گل محمدی انتخاب شده‌اند. او و کادر فنی در این خصوص باید جوابگو باشند. مطمئناً در ادامه مسابقات و با شروع لیگ کیفیت قطعی این بازیکنان مشخص می‌شود. اسدی، پاکدل و دیگر بازیکنان در گذشته عملکرد خوبی داشته‌اند و باید با شرایط جدید خود را وفق پیدا کنند.

پرسپولیس از اواخر همین هفته مسابقات لیگ برتر را پیش رو دارد. به نظر شما اثرات این شکست در روند این تیم تأثیر می‌گذارد؟

این هنر کادر فنی است که ریکاوری خوبی را انجام بدهد. آنها در نخستین بازی لیگ بیست و یکم باید به مصاف فولاد بروند و قطعاً از همان ابتدا کار سختی را خواهند داشت. امیدوارم مجموعه پرسپولیس بتواند از نظر روانی شرایط خود را به وضعیت مطلوب گذشته برساند.

و اما حرف آخر

چند سالی است تیم پرسپولیس شخصیت قهرمانی پیدا کرده و دوست داران این تیم عادت به باخت ندارند. قطعاً همه هواداران و پیشکسوتان باشگاه انتظار دارند این تیم در حد و انتظارات یک قهرمان در هر تورنمنتی ظاهر شود. امیدوارم که همگی این باخت را فراموش کنیم و منتظر روزهای خوب پرسپولیس باشیم.

کد خبر 529518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.