بهبود وضعیت حمل و نقل نیازمند اصلاح بودجه شهرداری است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بررسی بیشتر طرح ۲ فوریتی «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا» در صحن شورای شهر به مدت یک هفته خبر داد و اجرای آن را نیازمند اصلاح بودجه شهرداری دانست.

به گزارش ایمنا، سید مجتبی شفیعی در خصوص طرح «بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا»، اظهار کرد: امروز طرح فوریتی توسط کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به صحن ارائه شد؛ طرحی که در خصوص پیش بینی‌های لازم برای ایام بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی است.

وی با بیان اینکه طرح مذکور روز گذشته توسط کمیسیون به معاونت ارائه شد، افزود: اجرای تعدادی از موارد این طرح نیاز به اصلاح بودجه و تأمین منابع ملی داشت و وظایف کلانی را بر عهده شهرداری تهران می‌گذاشت که باید منابع لازم پیش‌بینی می‌شد و نیاز به هماهنگی‌های بیشتر با کمیسیون برنامه و بودجه شورا داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بر همین اساس اعضای شورا تصمیم گرفتند که یک هفته دیگر روی این طرح کار شود تا با دقت بیشتری به تصویب برسد.

شفیعی تصریح کرد: بخشی از ماهیت این طرح اقدامات روتینی است که سالانه برای ایام بازگشایی مدارس توسط معاونت حمل و نقل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین موارد دیگری درباره افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در مُدهای مختلف است که نیاز به کاهش سر فاصله زمانی، افزایش ناوگان مترو و اتوبوسرانی دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به فرسودگی شدید ناوگان حمل و نقل عمومی، تاکید کرد: افزایش ظرفیت ناوگان نیاز به هزینه بالاتری دارد که باید اصلاحاتی در بودجه در این راستا انجام شود.

شفیعی با بیان اینکه برای انجام طرح مذکور باید تعدادی اتوبوس تعمیر و خریداری شود، گفت: خریداری واگن مترو نیز ۲ سال زمان می‌برد بنابراین باید واگن‌ها تعمیر و ظرفیت ناوگانی که نیاز به اوورهال دارند، باید بررسی شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 529487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.