تغییر و تثبیت اولیه در لایه مدیران تمام شود/تقدیر از احیای فرهنگ اسلامی توسط شهردار اصفهان

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اینکه شهردار اصفهان با حذف همه پشتیبانی‌های شخصی و خانوادگی که در برخی ادوار قبلی برای شهرداران مرسوم بوده است بنا دارد فرهنگ اسلامی و انقلابی را در حوزه مدیریت شهری احیا کند جای تقدیر و تکریم از سمت همه نیروها بخصوص نخبگان انقلابی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا مصطفی نباتی نژاد در جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول افزود: تغییر و تحول در بستر حیات جامعه و سازمان‌ها امری بدیهی بوده و این تغییر در رویکردها، ساختارها و جابجایی افراد متجلی است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهر و استان پس از دولت در آغازین روزهای تغییر و تحول قرار دارد، افزود: این امر بر اساس رأی و خواسته مردم در ادوار چهار یا هشت ساله شکل می‌گیرد و در مقابل ذی‌نفعان محوری تغییرات یعنی سازمان‌ها و مردم یکی از واکنش‌های سه‌گانه مقاومت، همراهی و بی تفاوتی را به نمایش می‌گذارند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اینکه ذی‌نفعان چه واکنشی نشان خواهند داد، به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از عوامل تحت اراده و تدبیر حکمرانان جدید است و برخی نیز ریشه در مشکلات و مسائل خارج از اختیار آن‌ها دارد.

وی با اشاره به لزوم رفتار مناسب با اربابان رجوع افزود: در یک کلام به صاحبان امر هشدار می‌دهم که مراقبت کنند خواسته یا ناخواسته عناصر سازمانی را به بی‌تفاوتی در برابر عملشان سوق ندهند. بی‌تفاوتی که به تبع پایین آمدن برخی از شاخصه‌های سرمایه اجتماعی گریبان گیر نهادهای مختلف ما شده، همچون موریانه‌ای در حال رشد و نمو بوده و به لایه‌های جوان سازمان‌ها نیز سرایت کرده است.

نباتی نژاد خاطرنشان کرد: استفاده از قدرت رهبری به جای مدیریت، ارتقای شاخص‌های انگیزش، صداقت مدیران در مواجهه با نیروها، اعتماد به توانایی‌هایشان و توجه به درخواست آنان از جمله راهکارهای خروج از بی تفاوتی است.

وی ادامه داد: از مدیریت شهری انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر هرگونه تغییر و تثبیت اولیه در لایه مدیران را به اتمام رسانده و به سرعت، به حفظ و توسعه سرمایه انسانی که همانا مهم‌ترین دارایی این سازمان است مبادرت کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: مدیران تازه نفس منصوب شده، از ادبیاتی که به کار بردم مبرا نیستند و به یاری خداوند در تکریم سرمایه انسانیِ مدیریت شهری، اعم از کارگر و کارمند، پاکبان و آتش‌نشان، نگهبان و باغبان، کارکنان باغ رضوان و سایر عزیزانی که افتخار خدمتگزاری به آنها را داریم، بیش از گذشته به آن کوشا خواهند بود.

نباتی نژاد با تاکید بر بازنمایی روایت واقعی از حکمرانی مدیران شهری دوره ششم گفت: در به نمایش گذاشتن پاکدستی، ساده زیستی، پرکاری، مسؤلیت پذیری، مردمی بودن، تخصص و جهادی بودن مدیران شهری این دوره، قلم‌ها بر زمین و تریبون‌ها خاموش است و دلیل آن را نمی‌دانم.

وی تصریح کرد: اینکه شهردار اصفهان با حذف همه پشتیبانی‌های شخصی و خانوادگی که در برخی ادوار قبلی برای شهرداران مرسوم بوده است بنا دارد فرهنگ اسلامی و انقلابی را در حوزه مدیریت شهری احیا کند جای تقدیر و تکریم از سمت همه نیروها بخصوص نخبگان انقلابی دارد.

نباتی نژاد ضمن عرض تبریک از شهرداران مناطق و معاونت‌های شهرداری درخواست کرد که به دقت هر چه تمام تر پیش‌نویس منشور تهیه شده اعضای شورا را مطالعه کرده و نظرات خود را برای شورا ارسال کنند چرا که شهر زندگی در تعامل سازنده فکر و عمل شورا، شهرداری و سایر نهادها شکل می‌گیرد.

توصیه‌هایی به استاندار جدید

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره انتخاب استاندار جدید اصفهان تصریح کرد: آنچه اکنون برای دوستداران اصفهان مهم است حمایت و پشتیبانی از استاندار جدید فارغ از اینکه استاندار مورد حمایت سیاسی آن‌ها است یا خیر خواهد بود

وی افزود: توفیق استاندار جدید اصفهان توفیق استان است بنابراین عقل و تدبیر حکم می‌کند، با تمام قوا ضمن نظارت بر عملکرد استانداری تمرکز و تصمیم گیری برای رفع مشکلات استانی، در عمارت باغ‌گلدسته باشد.

نباتی نژاد گفت: استاندار فرهیخته و دانشگاهی اصفهان باید ضمن داشتن عزمی راسخ و اقتداری غیر قابل مقایسه با برخی مدیران منفعل قبل، همدلی با نیروهای انقلابی و تعامل با ذی‌نفعان برون و درون استانی را به عنوان رویکردی قالب سرلوحه اقدامات و ابتکارات خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه بافت فرهنگی و تاریخی اصفهان نشان می‌دهد که رویکردهای گسست افزا که ممکن است از طرف برخی منفعت طلبان پیگیری شود، نهایتاً ثمره‌ای جز خسران و تلف کردن فرصت‌های خدمت به همراه ندارد، تصریح کرد: خاطره همدلی و هماهنگی مدیران در دولت نهم بهترین الگوی نزدیک و معاصر است و امیدواریم آن خاطره شیرین با طعمی مضاعف دوباره چشیده شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بزرگترین مشکلات اصفهان افزود: ابر مسائل استان مانند بیکاری، کاهش اعتماد عمومی به خصوص در نسل جوان، سرمایه‌گذاری، مهاجرت طبقه خلاق، گسست فرهنگی، خشکی زاینده رود، آلودگی هوا، فرونشست، بهره‌وری پایین نیروی کار و سرمایه، شکاف طبقاتی و القای اختلافات همسایگی مشکلاتی نیست که اراده حل آن صرفاً در استان و به دست استاندار باشد بنابر این تمام مدیران شهری، استانی و ملی باید نقش خود را در پیگیری مسائل پیدا کرده و برای رفع مشکلات و مسائل همسو با استاندار باشند.

چند پاره کردن جوانان و نیروهای استان نیروها را تحلیل می‌دهد

نباتی نژاد خاطر نشان کرد: خط کشی در مجمع نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی شهرها و چند پاره کردن جوانان و نیروهای استان به‌طور ناخواسته، نیروی فعالان را تحلیل داده و مانع از پیگیری حل مسائل استان می‌شود لذا باید استاندار و دیگر دلسوزان و علاقه‌مندان انقلاب نیز تلاش کنند که اتفاق نامیمون در این دوره پیش نیاید.

وی ادامه داد: نخبگان استان باید به طور جدی از استاندار بخواهند که بیشتر از اصفهان در تهران به سر برده و پیگیر حل مسائل اساسی اصفهان باشند. همه ما واقف هستیم ریشه این مشکلات، به بی تدبیری پایتخت‌نشینان در ادوار مختلف برمی‌گردد بنابراین معاونان و مدیران منصوب استاندار در استان جای خالی روزهایی که وی در تهران پیگیر مسائل است را پر کنند و اجازه ندهند تصمیم گیری ها سیستمی پیش برود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان جوانی استاندار را یک نعمت و فرصت مضاعف دانست و ابراز امیدواری کرد: ضمن تکریم بزرگان شهر عرصه برای خدمت بی منت جوانان انقلابی پرکار، متخصص، جهادی و مردمی بیش از پیش فراهم شده و در عین حال انتصابات استاندار نیز بر اساس فرآیند عقلایی بدون توجه به حاشیه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند چرا که در تأخیر، آفت ها نهفته است.

وی در پایان برای استاندار جدید آرزوی توفیق کرد و گفت: امیدواریم در پایان دوره‌ی این دولت الگوی متمایزی از حکمروایی را شاهد باشیم و رضایت و دعای مردم بدرقه همه مسئولان باشد.

کد خبر 529476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.