کمیسیون ماده ۱۰۰ اهرم ایجاد درآمد برای شهردار نشود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ اهرم ایجاد درآمد برای شهردار نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نظری امروز (یکشنبه) در آئین تودیع و معارفه شهردار شهرکرد با بیان اینکه شهرداری‌ها با سابقه‌ترین نهادهای عمومی هستند، اظهار کرد: انتخاب مدیران شهری بسیار مهم است چراکه در سرنوشت شهر و شهروندان تأثیر بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه شهردار باید حداقل شرایطی که در قانون مشخص شده را دارا باشد، افزود: در استان شهرداران ۱۷ شهر تعیین تکلیف شدند ۲۵ شهر دیگر در دست بررسی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توانایی یک مدیر در جایی مشخص می‌شود که با وجود مشکلات و معضلاتی که کشور با آن درگیر است بتواند مسائل را مرتفع کند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تعامل مطلوب، همدلی و هم افزایی میان مدیران و مردم در استان وجود دارد و امروز استان ممکن است در رتبه بندی ها مدنظر نباشد، اما حداقل‌ها را در آن فراهم کردیم.

نظری با اشاره به اقدامات انجام شده در شهر خاطرنشان کرد: از دهه فجر سال ۹۰ تا پایان هفته دولت امسال، سه هزار و ۴۴۲ پروژه افتتاح و بهره برداری شد که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد این پروژه‌ها مربوط به مدیریت شهری است.

وی گفت: ۳۰ پروژه نیز در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی، آبرسانی و … با حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید در بسیاری از مسائل شهر بیش از بیش تلاش کرد همانند صدور مجوزها از کمیسیون ماده اظهار کرد: شهرداری مرکز استان در بسیاری کارگروه‌ها به عنوان نماینده ۴۲ شهر شرکت کرده و حرفی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه بازنگری طرح جامع شهر در دست تهیه است، تاکید کرد: شهردار شهرکرد مشکلات را احصا کرده و برنامه‌هایی که به شورای ارائه شده با برنامه‌ریزی تحقق یابد.

نظری با بیان اینکه باید در موضوعات مختلف اهرم‌ها و توان شهرداری در نظر گرفته شود، تصریح کرد: طرح جامع ترافیک در مرکز استان که تجمیع تمام قومیت‌ها است، مورد توجه باشد.

وی گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید اهرم ایجاد درآمد برای شهرداری باشد باید از قانون بهره درست برد و ساخت و سازها به درستی مدیریت شود.

کد خبر 529471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.