افراد را قرض بگیرید و قضاوت نکنید!

یک سازمان غیر انتفاعی در دانمارک فضای مطمئنی را با عنوان "کتابخانه انسانی" برای گفتگو با اقشار به ظاهر "متفاوت" جامعه فراهم کرده است تا به این افراد و همچنین مردم عادی فرصتی را بدهد تا با اشتراک تجربیات، مانع از قضاوت اجتماعی شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اغلب اوقات، افراد با تبعیض و تعصب ناشی از کلیشه‌های متأثر از باورهای قدیمی، ریشه‌های قومی و عقاید مختلف روبرو می‌شوند. این قضاوت‌ها معمولاً توسط افرادی انجام می‌شود که سعی نمی‌کنند فرد مقابل خود را بفهمند و احساس همدردی کنند.

از سال ۲۰۰۰، یک سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی مستقر در پایتخت دانمارک به نحوی متفاوت با این مشکل برخورد می‌کند؛ به طور خاص، این فرصت را به مردم می‌دهد تا با "کتابخانه انسانی" دیگران قضاوت نکنند.

افراد را قرض بگیرید و قضاوت نکنید!

در کتابخانه انسانی می‌توان یک کتاب (در واقع یک شخص) را انتخاب کرد و به مدت سی دقیقه آن را به امانت گرفت. در این مدت، آن‌ها می‌توانند به داستان فرد گوش دهند و سوالات خود را از او بپرسند. در واقع این کتابخانه با ایجاد فضای امن برای گفتگو عمل می‌کند و به این ترتیب مردم تشویق می‌شوند در مورد هر آنچه که خواهان دانستنش هستند، سوال کنند.

این کتابخانه انسانی رویدادی را اخیراً برگزار کرده است که طی آن افراد مختلف در گروه‌هایی نظیر قربانیان تجاوز جنسی یا قلدری، ناشنوایان، نابینایان، بازنشستگان، بهبود یافتگان الکلی و تعدادی دیگر از اقشار جامعه که احتمال قضاوت و تبعیض در موردشان زیاد است، در مقابل مردم عادی قرار گرفتند و پرسش‌های آن‌ها را پاسخ دادند.

هدف نهایی این بنیاد در واقع روبرو کردن افراد با یکدیگر است تا به جای اینکه همواره در غیاب افراد آسیب دیده، فرضیه‌های نادرست را ترویج داد، به طور مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای بتوان بعد حقیقی و خواسته‌های آن‌ها را گوش کرد تا بتوان عقاید و رفتارهای این قشر افراد را بهتر پذیرفت و در نهایت قضاوت نکرد.

کتاب‌های این کتابخانه همگی افرادی هستند که به نوعی تحت محرومیت اجتماعی تهمت و قضاوت نادرست قرار گرفته‌اند و به علت ترس از انزوای اجتماعی اغلب در مورد عقاید و یا سبک زندگی خود در زندگی روزمره صحبت نمی‌کنند. به همین علت، این مکان فرصتی مناسب را برای هر دو گروه داوطلب و پرسشگر فراهم می‌آورد تا مسائل مختلفی را برای بحث و گفت‌وگو در میان بگذارند.

افراد را قرض بگیرید و قضاوت نکنید!

کد خبر 529466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.