وام ازدواج به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

دبیرکل شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: همه ساله بیش از ۹۵ درصد از زوجینی که متقاضی وام ازدواج هستند، تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، علیرضا قیطاسی درباره آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج در شبکه بانکی کشور اظهار کرد: متقاضیان وام ازدواج باید ابتدا در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کنند.

وی افزود: سال گذشته حدود ۷۸۸ هزار نفر ثبت نام کردند که ۷۴۱ هزار نفر تسهیلات دریافت کردند یعنی وام به بیش از ۹۴ درصد افراد پرداخت شد.

به گفته دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی درخواست تسهیلات ازدواج ۴۷ هزار و ۷۰۰ نفر نیز در پایان سال ۹۹ باقی مانده بود که امسال پرداخت شد.

قیطاسی افزود: حدود ۳۶۰ هزار متقاضی دریافت تسهیلات تا پایان مردادماه امسال در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کردند که بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز وام ازدواج را دریافت کرده‌اند.

وی توضیح داد: فرآیند پرداخت وام ازدواج این گونه است که متقاضیان دریافت وام ازدواج از شبکه بانکی کشور، ابتدا باید در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کنند و پس از تعیین بانک مورد نظر، پیامکی برای افراد ارسال می‌شود. افراد پس از دریافت پیامک ظرف ده روز به بانک مراجعه و مدارک لازم را ارائه کنند و بانک هم بر اساس سهمیه پیش بینی شده، وام ازدواج را پرداخت کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی یادآور شد: همه ساله بیش از ۹۵ درصد از افرادی که ثبت نام می‌کنند وام ازدواج را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 529460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.