مراجعه‌روزانه ۸۰ هزار نفر برای دریافت واکسن کرونا/پیشرفت ۵۲ درصدی واکسیناسیون نوجوانان

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان، گفت: روزانه قریب به ۸۰ هزار نفر برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان مراجعه می‌کنند و انتظار داریم که استقبال مردم برای مراجعه به این مراکز به آمار ۱۵۰ هزار نفر در روز برسد.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند واکسیناسیون شهروندان در استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون حدود ۶۶ درصد از جمعیت ۱۲ سال به بالای استان اصفهان دوز اول واکسن کووید ۱۹ و حدود ۳۲ درصد مردم ۱۲ سال به بالا هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تعداد ۴۵ مرکز تجمیعی و ۸۰ مرکز معمولی برای واکسیناسیون شهروندان در استان اصفهان فعالیت دارند و روزانه قریب به ۸۰ هزار نفر برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان مراجعه می‌کنند و انتظار داریم که با استقبال مردم برای مراجعه به این مراکز به آمار ۱۵۰ هزار نفر در روز برسیم.

پیشرفت ۵۲ درصدی واکسیناسیون نوجوانان

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان تصریح کرد: واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز تاکنون ۵۲ درصد پیشرفت داشته است که این آمار قابل قبول نیست و انتظار می‌رود که برای بازگشایی مدارس روند واکسینه کردن دانش‌آموزان با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرده و آمار واکسیناسیون نوجوانان افزایش پیدا کند.

فدایی در مورد تزریق نوع واکسن‌ها در استان اصفهان، تصریح کرد: تقریباً همه واکسن‌ها از جمله «سینوفارم» برای دو نوبت و واکسن‌های «برکت» و «آسترازنکا» برای نوبت دوم تزریق می‌شود، در حال حاضر تعداد کمی واکسن «برکت» و «سوبرانا» در استان‌ها برای تزریق به شهروندان موجود است.

واکسن «فخرا» در مراحل آزمایشی است / واکسن اهدایی به استان نداشته‌ایم

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان در مورد اینکه عده‌ای از همشهریان منتظر رسیدن واکسن‌های دیگری مثل واکسن «فخرا» هستند، خاطرنشان کرد: این واکسن در مراحل آزمایشی است و به مردم توصیه می‌شود برای هیچ برندی منتظر نمانند به دلیل اینکه احتمال دارد درگیر موج ششم کرونا شویم و هر شهروندی که واکسن نزده است به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند و با اولین برند موجود واکسینه شود.

وی در خصوص واکسن‌های اهدایی لهستانی و ایتالیایی، گفت: از ورود این واکسن‌ها به استان اصفهان و سایر استان‌ها اطلاعی نداریم، مرکز بهداشت استان اصفهان واکسن‌های کرونا را از وزارت بهداشت دریافت می‌کند و از اهدای این نوع واکسن خبری به استان اصفهان اعلام نشده است.

هنوز برنامه‌ای برای واکسیناسیون کودکان نداریم

فدایی در مورد تزریق دوز دوم واکسن «آسترازنکا»، افزود: در حال حاضر در مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان اصفهان به اندازه دوز دوم برای متقاضیان واکسن «آسترازنکا» موجود و در حال تزریق به مراجعه کننده‌ها است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان، اظهار کرد: برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال و نوع واکسن تزریقی به گروه کودکان هنوز از سوی وزارت بهداشت هیچ برنامه‌ای به مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام نشده است.

کد خبر 529410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.