انتشار دو نمایشنامه‌ «بازی مرگ» و «ماموریت» در قالب کتاب

مرگ و زندگی، هر دو واقعیت‌های اجتناب ناپذیری هستند که چگونگی مواجه شدن با آن متفاوت است، این موضوع در دو نمایشنامه «بازی مرگ» و «ماموریت» نیز مورد توجه قرار گرفته و به صورت کتاب منتشر شده است.

مریم امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه نمایشنامه «بازی مرگ» پیش از این در تماشاخانه استاد مشایخی به روی صحنه رفته و نمایشنامه «مأموریت» نیز اجراخوانی شده است، از انتشار این دو نمایشنامه در قالب یک کتاب خبر داد و اظهار کرد: اگر چه نمایشنامه‌ها برای اجرا در صحنه نوشته می‌شوند اما نگارش آن‌ها در قالب کتاب، دسترس پذیری به آن‌ها را آسان‌تر و ارتباط گرفتن با آن‌ها را برای عموم جامعه امکان‌پذیرتر می‌کند.

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس افزود: نوشتن دو نمایشنامه «بازی مرگ» و «مأموریت» حدود ۱۸ ماه به طول انجامید و جنبه‌های مختلف موضوع مرگ و زندگی را به مخاطب نشان می‌دهد. این نمایشنامه، داستان دانشمندی است که تلاش می‌کند زمان را متوقف کند تا از این طریق همسر بیمار خود را از مرگ نجات دهد اما فرشته مرگ زودتر از آنچه فکر می‌کند سر می‌رسد و راهی جز اسیر کردن فرشته مرگ برای او نمی‌ماند.

امینی با اشاره به انگیزه خود از انتخاب موضوع مرگ و زندگی برای دو نمایشنامه «بازی مرگ» و «مأموریت»، گفت: مرگ و تولد و در پسِ آن زندگی هر موجود، واقعیت‌های اجتناب ناپذیری هستند که بشر همواره با آن مواجه است، اما چگونگی رویارویی با آن در افراد متفاوت خواهد بود، از این رو است که خواندن این کتاب را به همه مردم پیشنهاد می‌کنم.

به گزارش ایمنا، دو نمایشنامه «بازی مرگ» و «مأموریت» در قالب یک کتاب به همت «مریم امینی» کارگردان، بازیگر و نمایشنامه‌نویس نگارش شده و در نوبت اول چاپ با تیراژ ۵۰۰ نسخه و در قطع رقعی توسط نشر «‌سها» منتشر شده است.

کد خبر 529389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.