تکرار یک افسانه در بارسلونا، ژاوی و اینیستا در برابر پدری و گاوی

بارسلونا اگرچه روزهای سختی را سپری می کند، اما چراغ امید با حرارت جوانان لاماسیا هنوز روشن مانده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، همیشه از هافبک‌های بااستعداد بارسلونا انتظار می‌رود به اوج برسند، اما صعود برق‌آسای گاوی در تیم محبوب کاتالونیا و تیم ملی اسپانیا حتی بزرگترین طرفدارانش را نیز شگفت زده کرده است.

در بارسلونا مدتهاست می‌دانند که گاوی تبدیل به بازیکن بزرگی خواهد شد. افراد نزدیک به باشگاه می‌گویند؛ او یکی از افراد برگزیده است و با این حال او در ۱۷ سالگی تبدیل به یک ستاره شده و نشان داده است که چرا در کاتالونیا بسیاری اعتقاد دارند او برگزیده و انتخاب شده است.

معمولاً زمان بیشتری طول می‌کشد تا همه فوتبالی‌ها در سراسر اروپا حتی از بهترین استعدادهای جوان لاماسیا آگاه شوند، اما رونالد کومان و لوئیس انریکه، مربیان بارسلونا و اسپانیا در این فصل گاوی را در معرض دید همگان قرار دادند و او نیز این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

گاوی با نمایش تحسین برانگیز خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا مقابل ایتالیا به عنوان قهرمان یورو، سطح بالای فوتبال خود را به نمایش گذاشت و توانست از ابتدا تا انتهای بازی رقیب مستقیم خود در زمین یعنی مارکو وراتی را مهار کند. این در حالی است که وراتی این روزها با نمایش‌های درخشان در پی اس جی و تیم ملی ایتالیا مورد ستایش همگان قرار گرفته و حتی الگوی گاوی جوان نیز به حساب می‌آید.

در اسکای اسپورت، جیمی ردنپ به شوخی ادعا کرد که شناسنامه گاوی باید بررسی شود. خیلی عجیب است که او با این سن چنین توانایی‌هایی داشته باشد. البته تمجیدها به اینجا ختم نمی‌شود و چندین کارشناس دیگر نیز به تعریف و ستایش عملکرد هافبک جوان اسپانیایی پرداختند.

بازی‌های گاوی و پدری در ترکیب بارسلونا نوید یک زوج استثنایی دیگر همچون ژاوی هرناندز و آندرس اینیستا را در خط میانی بارسا می‌دهد. شاید بسیاری تصور می‌کردند که تولید دوباره بازیکنان با کیفیت در خط میانی کار بسیار سختی باشد اما حداقل انتظارات در حال حاضر از گاوی و پدری به اندازه انتظاری است که سال‌ها پیش کاتالان‌ها از ژاوی و اینیستای جوان داشتند.

پدری قرارداد جدیدی را تا سال ۲۰۲۶ امضا کرده و باشگاه بارسلونا نیز روز پنجشنبه با هیاهوی زیادی این خبر را اعلام کرد. بدون شک می‌توان گفت این بهترین خبری است که این باشگاه از زمان تصدی خوان لاپورتا در ماه مارس منتشر کرده است.

گاوی و دیگر ستاره‌های جوان در بارسلونا تجسم امید و شروع جدید هستند. در حالی که بارقه‌های ناامیدی در طی نیم دهه گذشته بارها به بارسا تابیده، هواداران این تیم امیدوارند تا بتوانند دوباره با تکیه بر لاماسیا و استعدادهای جوان خود مسیر رسیدن به قله اروپا را طی کنند.

کد خبر 529370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.