احداث ۱۲ خط بی. آر. تی در شهر اصفهان تا سال ۱۴۰۴

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: تا سال ۱۴۰۴ ، احداث ۱۲خط اتوبوس تندرو بی. آر. تی در نظر گرفته شده که تاکنون سه خط آن به طول ۳۲ کیلومتر اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

سید عباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به چهارمین خط اتوبوس تندرو در اصفهان و معرفی عملکرد و تأثیر آن در کاهش ترافیک شهر، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان به الگوهایی برای اجرا نیاز دارد که با توجه به سرعت رشد شهر و درخواست شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی باید هر روز تغییر کرده و به روز شود.

وی افزود: حدفاصل بین حمل و نقل موتوری و ریلی همچون مترو یا تراموا از چند سال قبل خطوط تندرو یا بی. آر. تی تعریف شده تا هر کجا امکان برقراری خطوط ریلی نباشد، خطوط بی. آر. تی استفاده شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در برنامه اصفهان تا سال ۱۴۰۴، ۱۲ خط اتوبوس تندرو بی. آر. تی در نظر گرفته شده که تاکنون سه خط آن به طول ۳۲ کیلومتر اجرا و به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: یکی از خطوط بی. آر. تی که شهروندان شاهد اجرای آن هستند، خط چهارم در خیابان هشت بهشت است که از اوایل سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده و دو منطقه سه و چهار شهرداری را پوشش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: خط چهار بی. آر. تی شامل ۱۰ ایستگاه است که پنج ایستگاه در محدوده منطقه سه شهرداری و پنج ایستگاه در محدوده منطقه چهار احداث و مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.

روحانی گفت: برای خرید اتوبوس‌های مورد نیاز خط چهار بی. آر. تی، از طریق اوراق مشارکت اقدامات لازم انجام شده و پس از آغاز فعالیت تأثیرات حمل و نقلی و ترافیکی خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: زمانی که خط یک بی. آر. تی در شهر اجرا شد، شهروندان نگران بودند که با توجه به ایزوله و کم عرض شدن خیابان ترافیک ایجاد شود، اما با توجه به کیفیت و سرعت خط، شاهد کاهش تردد خودروهای سواری به ویژه تک سرنشین‌ها بودیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه تا قبل از شرایط پاندمی کرونایی آمار جا به جایی مسافران در خطوط بی. آر. تی شهر ۱۲۰ هزار مسافر بود که به دلیل شیوع این ویروس کاهش یافته است، تصریح کرد: با توجه به کیفیت اتوبوس‌های بی. آر. تی و اینکه در مسیر ویژه ترافیک نخواهند داشت همچنین مکانیزه کردن فرایند پرداخت بلیت، سرعت سفرهای درون شهری شهروندان افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 529368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.