برگزاری دوره آموزشی ویژه نیروهای رفع سد معبر

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از برگزاری دوره آموزشی هم آفرینی با رویکرد شهر ترمیمی در موضوعات انضباط شهری و سد معبر خبر داد.

سید محسن رهنمایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین معضلات در مباحث انضباط شهری، سد معبر به صورت مسدودسازی معابر و پیاده‌روهای شهری و یا فعالیت‌های دست‌فروشی در مکان‌های غیرمجاز است.

وی افزود: در همین راستا طی سال‌های اخیر با اقدامات گسترده مدیریت شهری در کلانشهر مشهد، تلاش شده است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف، نظیر آموزش‌های تخصصی روان‌شناسانه، برخورد نیروهای رفع سد معبر با متخلفان برخوردی منطقی و مناسب باشد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: همزمان با برگزاری رویداد "هم آفرینی" در کلانشهر مشهد، دوره آموزشی انضباط شهری و سد معبر نیز با رویکرد ترمیمی با حضور بیش از ۵۰ نفر از کارکنان حوزه سد معبر شهرداری مشهد در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این دوره با هدف آموزش نیروهای سد معبر و افزایش ضریب مهارت برخورد با مردم و مواجهه با آسیب‌های اجتماعی با موضوعات روانشناسی، جامعه شناسی و حقوق با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و مدیریت پروژه شهر ترمیمی شهرداری مشهد برگزار شد. در این دوره مقرر شد اکیپ‌هایی تحت عنوان اکیپ‌های مصالحه‌گر ایجاد شود تا برخوردهای ترمیمی به تدریج در حوزه انضباط شهری، جایگزین برخوردهای سلبی احتمالی شود.

کد خبر 529283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.