ایجاد کارگاه‌های تولید حمایتی نابینایان در دستور کار بهزیستی است

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان، گفت: در سازمان بهزیستی به عنوان یک دستگاه مطالبه‌گر، پیگیر موارد اجرایی قانون جامع حمایت از حقوق معلولین به ویژه نابینایان از سایر دستگاه‌ها هستیم و یکی از برنامه‌هایی که پیگیری می‌کنیم ایجاد کارگاه‌های تولید حمایتی برای توانمندسازی آنها است.

پژمان پورشبانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حمایت‌های سازمان بهزیستی استان اصفهان از گروه معلولین به خصوص نابینایان، اظهار کرد: در سازمان بهزیستی افتخار خدمت به جامعه معلولان به ویژه نابینایان را سرلوحه فعالیت‌هایمان قرار دادیم، قانون جامع حمایت از حقوق معلولان موضوع‌های مختلفی را در مورد توانمندسازی آنها رصد کرده است و مطابق ماده اصل ۱۰۰ در مواد ۱۰ تا ۱۴ این قانون به صراحت موضوع اشتغال معلولین نابینایان را مورد توجه قرار داده است.

پیگیری و مطالبه‌گری در حوزه اشتغال نابینایان

وی اضافه کرد: در سازمان بهزیستی علاوه بر اینکه در رابطه با اشتغال معلولان جامعه به ویژه نابینایان را بر عهده داشته و این برنامه را انجام می‌دهیم، همچنین به عنوان یک دستگاه مطالبه‌گر پیگیر موارد اجرایی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از سایر دستگاه‌ها هستیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان، تصریح کرد: بحث استخدام سه درصد معلولان یکی از موضوعاتی است که دستگاه‌های دولتی مکلف هستند در موارد استخدامی از معلولان به ویژه نابینایان استفاده کنند، همچنین یکی دیگر از برنامه‌هایی که در سازمان بهزیستی پیگیری می‌کنیم ایجاد کارگاه‌های تولید حمایتی است.

پورشبانان، ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که معلولان در رابطه با اشتغال دارند به عنوان یک وظیفه ایجاد کارگاه‌های تولید حمایتی را در دستور کار داریم و با پرداخت یارانه این مراکز را حمایت می‌کنیم.

بهزیستی ۲۳ درصد سهم بیمه کارفرما را پرداخت می‌کند

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی اصفهان مجموعه برنامه‌هایی را برای حمایت از اشتغال معلولان دارد، برای آن تعداد از کارفرمایانی که معلولان را برای استخدام جذب می‌کنند ۲۳ درصد سهم بیمه کارفرما را سازمان بهزیستی پرداخت را می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان، گفت: ۵۰ درصد حقوق مکلف کارفرما را به صورت مادام‌العمر سازمان بهزیستی بر عهده دارد و این برنامه در جهت حمایت از کارفرمایانی است که معلولان را به کار می‌گیرند.

پورشبانان، تصریح کرد: اجرای همه این قوانین و برنامه‌های سازمان بهزیستی استان اصفهان در راستای برآوردسازی فرصت‌ها است و می‌خواهیم حضور اجتماعی معلولان در جامعه به نحو مطلوبی اتفاق بیفتد.

کد خبر 529279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.