برای آبیاری فضای سبز شمال اصفهان مشکل داریم

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: شهر اصفهان دارای بیش از سه میلیون اصله درخت است که کمتر از یک دهم درصد این مقدار در سال جاری خشک شد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با درختان بزرگراه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اظهار کرد: در حاشیه بزرگراه فرودگاه، در منطقه ۱۰ حدود ۳۲ هزار و ۴۶۰ اصله و در منطقه ۱۴ حدود ۲۱ هزار و ۵۶۰ اصله، جمعاً بیش از ۵۴ هزار اصله درخت وجود دارد که برخی از گونه‌ها در برابر گرما و کم آبی مقاوم و گونه‌های دیگر حساس هستند.

وی از خشک شدن کمتر از یک دهم درصد از درختان شهر اصفهان خبر داد و گفت: شهر اصفهان دارای بیش از سه میلیون اصله درخت است که کمتر از یک دهم درصد این مقدار در سال جاری خشک شد. در حاشیه بزرگراه فرودگاه نیز وضعیت به همین منوال است و تعدادی از درختان به دلیل کم آبی و تعدادی به دلیل پایان سن بهره‌برداری خشک شده‌اند.
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: ما برای تأمین آب مورد نیاز فضای سبز محدوده شمالی شهر اصفهان، به شدت در مضیقه هستیم به طوری که چاه‌ها کاملاً خشک شده و هیچ گونه بهره‌وری برای ما ندارد و آبیاری این درختان با پساب فاضلاب تصفیه خانه شمال انجام می‌شود.

مرتضایی‌نژاد افزود: با توجه به کمبود منابع آب، شبکه آبیاری تحت فشار در شهر گسترش پیدا کرد و در این راستا امیدواریم با جایگزینی گونه‌های مقاوم از کاهش فضای سبز شهر جلوگیری کرده و بقیه گونه‌ها را با همین حداقل آب نگهداری کنیم.

کد خبر 529127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.