ضوابط سیما و منظر شهری باید به‌روزرسانی شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اراک اولویت‌ها و برنامه‌های شهرداری در زمینه معماری و تقویت سیما و منظر شهری را تشریح کرد.

محمد ستوده نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ضوابط سیما و منظر شهری نیازمند بروز رسانی است. هر شهر در حوزه نما و منظر باید دستورالعمل‌های خاص خود را داشته باشد، به همین منظور کمیته سیما و منظر شهری با حضور شهرداری اراک، سازمان‌های نظام مهندسی و میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی تشکیل شده است. در این راستا با توجه به ضوابط کلی تدوین شده در تهران مجموعه ضوابطی با ۴۰ بند برای ساماندهی نماهای کلانشهر اراک تنظیم شده است.

وی افزود: این ضوابط به کمیسیون ماده پنج ارسال شده است و به محض اینکه روند اداری آن طی شود، در ساماندهی نمای ساختمان‌های شهر شرایط مطلوبی ایجاد خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در کمیته نما مورد توجه قرار گرفته می‌توان به ایجاد بام‌های سبز اشاره کرد؛ پشت بام پنجمین نما، یک ساختمان است که ظرفیت ایجاد فضای سبز در آن وجود دارد؛ از این رو ضوابط تدوین شده در کمیته نما با نگاهی تشویقی برای ایجاد بام‌های سبز تدوین شده است.

ستوده‌نیا در خصوص مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان خاطرنشان کرد: در معابر و پیاده راه‌هایی که به تازگی احداث شده است، توجه ویژه‌ای به تردد آسان معلولان می‌شود. همچنین در صدور پروانه به ویژه در مکان‌های عمومی، رعایت موارد در ارتباط با تردد معلولان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 529125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.