ناب‌ترین مقاصد گردشگری در فصل سرما+ عکس

فصل گرما به پایان رسیده و سرمای نسبی اغلب نقاط دنیا را فرا گرفته است؛ گردشگران در جست و جوی یافتن بهترین مقاصد سفر در اکتبر هستند تا بیشترین حس امنیت را در آن‌جا طی روزهای نسبتا سرد پاییزی تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فصل پرهیاهوی گردشگری اکنون جای خود را به پاییز و کاهش سفرهای بیرون از کشور داده است که البته در نگاه بسیاری از گردشگران این یک جنبه مثبت به حساب می‌آید، چرا که با ایمنی بیشتر می‌توانند به بازدید از جاذبه‌های سایر کشورهای دنیا بپردازند. اکتبر در نگاه اغلب مردم جهان، ماه شعله‌ور شدن آتش‌های خیابانی برای گرم‌سازی محیط اطراف در نظر گرفته می‌شود؛ چرا که مردم پس از پایانی گرم در مسیری سرد گام بر می‌دارند و با روشن کردن آتش برای ایجاد تعادل بین گذشته و حال می‌کوشند. در این میان، بسیاری از جهانگردان نیز در جنب و جوش یافتن مقصدی برای گردشگری هستند که بیشترین جذابیت را در فصل سرد داشته باشد. در ادامه به معرفی ناب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا پرداخته می‌شود که در اکتبر بیشترین تعداد مسافر را به سمت خود فرا می‌خواند.

ناب‌ترین مقاصد گردشگری در فصل سرما

موریس، بهشت گرمسیری

موریس، کشوری آفریقایی واقع در اقیانوس هند که در سراسر جهان به بهشت گرمسیری شهرت دارد، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری میان جوامع اهل سفر در فصل سرد به ویژه در اکتبر به شمار می‌رود. آب و هوای این کشور در تمام طول سال گرم است و به همین دلیل، در فصل سرد بیشترین تعداد گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. با این حال، اکتبر ماه گرم و خشک کشور به حساب می‌آید که در آن سطح رطوبت بسیار پایین است ضمن اینکه مسافران می‌توانند از تابش نور خورشید در سواحل آن نهایت لذت را ببرند. بازدید از پارک ملی Black River Gorges و آبشارهای زیرزمینی از یک سو و تماشای محله چینی‌ها واقع در شهر پورت لوئیس و شیرجه زدن در آب‌های پارک دریایی خلیج آبی از سوی دیگر بر لذت هر چه بیشتر گردشگران موریس می‌افزاید و آن‌ها را به تکرار سفر خود به آن در ماه اکتبر سوق می‌دهد.

ناب‌ترین مقاصد گردشگری در فصل سرما

دهکده‌های رویایی یونان

یونان باستان زیباترین دهکده‌های دنیا نظیر سانتورینی، میکونوس، کورفو و کفالونیا را در خود جای داده است که بازدید از آن‌ها در فصل سرد بیشترین حس لذت را در میان گردشگران به وجود می‌آورد. در واقع، بسیاری از افراد جهانگرد به هنگام آغاز ماه اکتبر، یونان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، چرا که آب و هوای جزایر دیدنی آن گرم است و حتی امکان انجام ورزش‌های آبی در آن‌ها وجود دارد. از دیگر مزایای سفر به دهکده‌های رویایی یونان در ماه اکتبر می‌توان به هزینه کم گردشگری در آن اشاره کرد ضمن اینکه، جمعیت کم مسافران امکان انجام گردش‌های ماجراجویانه و اغلب مربوط به آب را برای آنان فراهم می‌آورد. پیاده‌روی در کوه‌های بسیار زیبا و تماشای پرندگانی که دسته به دسته در حال کوچ هستند، لذت سفر در دهکده‌های رویایی یونان طی ماه اکتبر را به حد کمال می‌رساند.

ناب‌ترین مقاصد گردشگری در فصل سرما

عجایب معماری مکزیک

علاقمندان به معماری و طراحی شهری اغلب سفر به مکزیک را در رأس برنامه‌های گردشگری خود قرار می‌دهند، چرا که از سبک‌های معماری منحصر به فردی در سراسر کشور برخوردار است. از سوی دیگر، برگزاری رویدادهای فرهنگی و فستیوال‌های متعدد در اکتبر، این کشور را در لیست محبوب‌ترین نقاط گردشگری دنیا در این فصل قرار داده است ضمن اینکه، آب و هوای مطلوب مکزیک بسیاری از زوجین را برای گذراندن اوقات خوش ماه عسل به سمت خود فرا می‌خواند. هر ساله کلانشهر گوآنا خوآتو میزبان جشنواره‌ای بین‌المللی در اکتبر است و سیل عظیمی از گردشگران سراسر دنیا را به سمت خود جذب می‌کند. "روز مردگان"، فستیوال پاییزی دیگری است که هر ساله به مدت سه روز در ماه اکتبر برگزار و طی آن همه بانک‌ها و اداره‌های دولتی تعطیل می‌شود. در این جشن ملی، مردم به سمت آرامگاه‌ها روانه می‌شوند، مقبره‌ها را از هر گونه آلودگی پاک می‌کنند و با قرار دادن گل و روشن کردن شمع، یاد عزیزان از دست رفته را گرامی می‌دارند. شنا کردن در آب‌های گرم کوزمل، بازدید از موزه‌های زیبا و صرف غذاهای سنتی مکزیک از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این کشور به حساب می‌آید که البته در فصل سرد لذت بیشتری را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

ناب‌ترین مقاصد گردشگری در فصل سرما

آب و هوای معتدل هاوایی

هاوایی، ایالتی در آمریکا، اگرچه در تمام ایام سال گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود دعوت می‌کند با این حال در ماه اکتبر از بالاترین نرخ پذیرش مسافران خارجی برخوردار است. بارش باران طی این ماه بسیار کم بوده و این در حالی است که هزینه‌های گردشگری نیز در این ایام سال به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. جهانگردان علاقمند به انجام فعالیت‌های ورزشی اغلب در ماه اکتبر به هاوایی سفر می‌کنند و در آب‌های معتدل آن به شنا، غواصی و موج‌سواری می‌پردازند.

ایالت هاوایی زیباترین جزایر دنیا نظیر کائوآئی را در خود جای داده که عمده‌ترین فعالیت گردشگران در آن‌ها مربوط به کوهنوردی است، چرا که بارش باران در این کوه‌های پوشیده از گیاهان سبز به ندرت صورت می‌گیرد.

کد خبر 529118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.