ادامه پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی در مرکز یمن

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز جمعه موفق شدند پس از سه هفته محاصره مرکز شهرستان "العبدیه" در استان مأرب در مرکز یمن، این شهرستان را به کنترل خود درآورند.

به گزارش ایمنا، یک منبع آگاه که خواست نامش محفوظ بماند به خبرگزاری آناتولی گفت که مسلحان حوثی (نیروهای انصارالله) در ساعات گذشته دست به حملات سنگینی علیه مواضع نیروهای دولت [مستعفی] و قبایل در شهرستان العبدیه زدند.

به گفته این منبع، حوثی‌ها (انصارالله) موفق شدند کنترل مرکز شهرستان "وادی القطع" را نیز به دست گیرند.

این منبع آگاه بدون اشاره به جزئیات تنها اعلام کرد، نیروهای انصارالله و نیروهای دولت مستعفی با یکدیگر درگیر شدند که در جریان آن شماری از نیروهای دو طرف کشته یا زخمی شدند.

از سوی دیگر کاربران حامی انصارالله در یمن در شبکه‌های اجتماعی تصاویری را به اشتراک گذاشته اند که نیروهای این گروه در مرکز شهرستان العبدیه را نشان می‌دهد.

تاکنون نیروهای انصارالله و دولت مستعفی یمن نسبت به خبر سقوط العبدیه به دست این گروه مقاومت یمنی هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

نیروهای انصارالله سه شنبه گذشته نیز موفق شده بودند در ادامه پیشروی در استان مأرب، شهرستان مهم و راهبردی «الجوبه» در استان مأرب را به کنترل خود در آورند.

با آزادسازی الجوبه، مسیر جدیدی به سمت شهر مأرب باز می‌شود تا محاصره مرکز این استان نفت خیز از سمت جنوب تکمیل شود.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز روز سه شنبه در یک نشست خبری از آزادسازی ۶۰۰ کیلومتر دیگر از استان مأرب در عملیاتی موسوم به «طلوع پیروزی» خبر داد.

وی اظهار کرد که در این عملیات یکهزار و ۳۰۰ نفر از عناصر مزدور وابسته به دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی کشته و ۳۰ نفر هم به اسارت گرفته شدند.

منبع: ایرنا
کد خبر 529002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.