انفجار خونین در مسجد شیعیان قندهار + فیلم

منابع خبری از وقوع انفجار در مسجد امام بارگاه شهر قندهار در حین برگزاری نماز جمعه خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انفجاری در مسجد امام بارگاه بزرگترین مسجد اهل تشیع در قندهار، بار دیگر نمازگزاران را به خاک و خون کشید. منبع محلی از انفجار سه بمب در این مسجد خبر می‌دهد. این دومین بار است که نماز جمعه در این کشور به خون کشیده می‌شود.

شبکه اسکای نیوز گزارش داده که شمار جان‌باختگان این انفجار به ۶۲ کشته و تعداد مجروحان نیز به ۶۸ نفر افزایش یافته است.

خبرگزاری المیادین نیز از کشته شدن ۴۶ نفر و زخمی‌ها را ۲۰۰ نفر اعلام کرده است.

این حادثه زمانی رخ داد که نمازگزاران مسجد در حال ادای نماز جمعه بودند. ویدیوهایی که از این حادثه در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد ده‌ها جسد در داخل مسجد بر روی زمین افتاده و مردم در حال انتقال جسدها به بیرون از مسجد هستند؛ بیرون از مسجد نیز تعدادی از زخمی‌ها بر روی زمین افتاده و منتظرند کسی آن‌ها را به بیمارستان منتقل کند.

پس از وقوع انفجار، طالبان محل حادثه را به روی خودروها و مردم مسدود کرده و آمبولانس‌ها و ماشین‌های آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند؛ با این حال، تعداد زیادی از مردم برای انتقال اجساد به بیمارستان‌ها، در محل حادثه حضور دارند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به این حادثه گفت که «طالبان انفجار در مسجد در قندهار را نکوهش می‌کند و آن را جنایتی بزرگ می‌داند. به نیروهای امنیتی دستور داده می‌شود که عاملان حوادث اینچنینی را هرچه سریع‌تر دستگیر و به پنجه شریعت بسپارند.»

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه‌ای حمله تروریستی کوردلان تکفیری به مسجد فاطمیه قندهار را به شدت محکوم کرد.

حزب الله لبنان هم در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار وحشیانه نمازگزاران افغانستانی در مرکز قندهار که به وسیله گروهک تروریستی داعش صورت گرفت، خواستار تحرک گسترده و سریع امت اسلامی در مقابله با این افکار انحرافی شد.

عمار حکیم، رئیس ائتلاف «قوی الدولة الوطنیة» عراق در بیانیه‌ای با محکوم کردن حمله‌های تروریستی به شیعیان افغانستان، این اقدامات را «طرح شیطانی مشکوک» خواند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. این در حالی است که طالبان پیش‌تر گفته بود داعش قابل نگرانی نیست و توانایی انجام کاری را ندارد.

حمله به اماکن مذهبی در گذشته نیز توسط داعش صورت می‌گرفت، اما حمله هفته گذشته به مسجد اهل تشیع در شهر قندوز یکی از خونین‌ترین حمله‌های انتحاری داعش علیه مردم عادی بوده است. در آن حمله تروریستی حدود ۱۵۰ تن کشته و نزدیک به ۳۰۰ نفر زخمی شدند. به نظر می‌رسد این حمله نیز مانند حمله قندوز خونین و پر تلفات باشد.

شهر قندهار با اینکه منطقه‌ای پشتون‌نشین است، اما سالهاست که اقلیت شیعه در آن زندگی می‌کنند.

کد خبر 528924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.