نیروی انتظامی در مقابله با فساد جدی باشد/ ایران دیگر به مذاکرات تحمیلی تن نمی‌دهد

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: توصیه می‌کنم نیروی انتظامی در مقابله با فساد جدی باشد؛ قوه قضائیه نیز باید بیش از گذشته در این زمینه اهتمام داشته باشد، به ویژه در ایام شهادت ائمه که شاهد جلساتی هستیم که فساد ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امروز _جمعه ۲۳ مهرماه_ در نماز جمعه اصفهان با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: آن امام سفارشی درباره رعایت تقوا خطاب به همه شیعیان داشتند که در آن توصیه به رعایت تقوا، برپا داشتن نماز، پرداخت زکات، عفو و بخشش دیگران، فرو بردن خشم، صله‌رحم، ایثار و همکاری با برادران دینی، تلاش در تأمین نیازهای دیگر مسلمانان در سختی و آسانی، تعقل و تفکر، دین شناسی و ایستادگی، تعلیم و فراگیری قرآن و پیوند معنوی با آن، خوش اخلاقی و امر به معروف و نهی از منکر شده است.

وی افزود: پرداخت صدقه، انجام کارهای شایسته، اصلاح بین مردم، اقامه نماز شب، صبر و انتظار فرج که برترین اعمال است نیز از جمله سفارشات امام حسن عسگری (ع) به یکی از یاران خود بوده که در آن تاکید شده این اعمال را همه شیعیان انجام دهند.

نیروی انتظامی در مقابله با فساد جدی باشد

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: توصیه می‌کنم نیروی انتظامی در مقابله با فساد جدی باشد؛ قوه قضائیه نیز باید بیش از گذشته در این زمینه اهتمام داشته باشد، به ویژه در ایام شهادت ائمه که شاهد جلساتی هستیم که فساد ایجاد می‌کند. گاهی به نظر می‌رسد این جلسات تعمدی است.

مهدوی با بیان اینکه انتظار می‌رود در ماه‌های حرام با فاسدان شدیدتر برخورد شود، اضافه کرد: در ایام شهادت، مبارزه با فساد و ناهنجاری‌ها با دقت بیشتری انجام شود. امید است در آینده شاهد امنیت و آرامش بیشتری در جامعه بوده و همگی نسبت به امنیت حساس بوده و تلاش کنیم.

آبروی کسانی که برای شهرداری و استانداری پیشنهاد شده بودند حفظ شود

وی با اشاره به انتصاب شهردار و استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ابتدا توصیه می‌کنم آبروی کسانی که در این مدت گزینه شهردار یا استاندار شدن بودند و از ناحیه‌هایی نیز حمایت می‌شدند، اما به دلایلی انتخاب نشدند حفظ شود؛ زیرا شهردار یا استاندار نشدن این افراد دلیلی برای عدم صلاحیت آنان نیست. لازم است حتی اگر مدیران صلاح بدانند از این افراد در کارهای اجرایی شهر و استان استفاده شود.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: دولت سیزدهم با رأی قاطع مردم و با هدف ایجاد تحول بر اساس عدالت، ولایت، انقلابی بودن، خدمت شبانه روزی به مردم، مبارزه جدی با فساد و سایر وعده‌های سید ابراهیم رئیسی در ایام انتخابات بر سر کار آمده که مردم نیز رعایت این اصول را از دولت انتظار دارند.

مردم از مدیریت شهری انتظار ایجاد آرامش عمومی دارند

مهدوی ادامه داد: لازم است در شهر و استان اصفهان مردم احساس امنیت دینی و آرامش فکری کنند. بر خلاف ولنگاری‌های گذشته که از ناحیه برخی انجام می‌شد، اکنون انتظار کسانی که رأی دادند و به ویژه خانواده شهدا ایجاد آرامش عمومی در جامعه است، به طوری که مدیران با تلاش، انقلابی، خادم مردم، متخصص و متدین برای ارتقا شهر تلاش کنند.

وی تصریح کرد: بیشترین انتظار از شورای شهر است. متأسفانه در گذشته برخی از اعضا شورای شهر به اعتماد عمومی مردم توجه جدی نکردند و این اعتماد خدشه دار شد؛ بنابراین اعضا جدید شورا باید اعتماد عمومی را بازگردانده و برای جبران آن تلاش کنند.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: جبران این خدشه بر عهده نسل مدیران انقلابی، متخصص و متعهد است. آنچه در برخی مدیران دیده شد، تخصص بود، اما تدین و تعهد کافی در آنان وجود نداشت. کسی که محاسن ظاهری ندارد چه اعتباری است که محاسن درونی و باطنی داشته باشد.

مهدوی اضافه کرد: اگر اعضا شورای شهر خواسته مردم و خانواده شهدا را مورد توجه قرار دهند مردم نیز به اعتماد خود ادامه داده و از آنها حمایت می‌کنند. امید است خطاهای گذشته توسط اعضای شورای شهر فعلی جبران شود.

سفارت آمریکا در فتنه روز گذشته لبنان نقش داشته است

وی با اشاره به اتفاقات روز گذشته لبنان، تصریح کرد: خواسته مردم بحق بوده و متهم اصلی در این ماجرا سفارت آمریکا در لبنان است. در این حادثه شش نفر شهید و بیش از ۶۰ نفر مجروح شدند. موضع‌گیری خوبی توسط حزب الله و گروه‌های مختلف در خواباندن این آتش فتنه انجام شد و برخی هم صراحتاً گفتند که سفارت آمریکا در این فتنه نقش داشته است.

همدردی با مردم افغانستان درباره اتفاقات نماز جمعه هفته گذشته

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد آتش اختلاف و منحرف کردن ذهن مردم از خواسته‌های خود هستند، به انفجاری که در نماز جمعه هفته گذشته افغانستان رخ داد اشاره کرد و گفت: همدردی و تسلیت به مردم افغانستان، طلب مغفرت برای شهدا، بهبودی برای مجروحان و صبر و استقامت برای بازماندگان شهدا و نفرین به مجریان این جنایت را از خداوند خواستاریم.

مهدوی اضافه کرد: آمریکا داعش را رها نخواهد کرد و مرتب آنها را برای اهداف خود بسیج می‌کند. ایالات متحده از طرفی با ایجاد اختلاف در افغانستان به دنبال موجه نشان دادن حضور خود در این کشور بوده و از طرف دیگر در اختلافات به وجود آمده به جای آنکه نیروی خود را در برابر دشمن قرار دهند، در جاهای دیگری هزینه می‌کنند.

در ادامه مذاکرات شتابزدگی وجود نخواهد داشت

وی در ارتباط با وضعیت فعلی مذاکرات برجام خاطرنشان کرد: مشورت‌هایی درباره برجام شده و نتایج خوبی به دست آمده است. از مجموع جلساتی که برگزار شده دولت به این نتیجه رسیده که شتاب زدگی در ادامه مذاکرات وجود نداشته باشد و اروپا و آمریکایی‌ها باید به دو مطلب اعتراف کنند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اروپا و آمریکا باید اعتراف کنند نسبت به تعهدات خود کوتاهی کردند و در مقابل، ایران به تعهدات خود عمل کرد؛ همچنین واشنگتن و رژیم صهیونیستی خرابکاری‌هایی در برخی تأسیسات ما داشتند که باید جبران شده و یا آنها تنبیه شوند.

ایران می‌تواند ارتباط خوبی با شرق برقرار کند

مهدوی اضافه کرد: علاوه بر این، مذاکره کنندگان نباید منافع خود را در گرو ارتباط با غرب قرار دهند و بیشتر به ۱۵ کشور همسایه و بلوک شرق توجه داشته باشند؛ آنچنانکه عضویت در سازمان شانگهای نیز نمونه‌ای بود که نشان داد ایران می‌تواند با اختیار خود با کشورهای همسایه و شرق ارتباط خوب داشته باشد.

وی تصریح کرد: زمانی که آمریکا و اروپا ایران را تهدید و ترغیب می‌کردند تا به پای میز مذاکره رفته و خواسته‌هایشان را به تهران تحمیل کنند، گذشته و امروز دولت فعلی زیر بار تهدیدات و زور آنها و مذاکرات تحمیلی نخواهد رفت.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: امروز سالگرد شهادت شهید پنجم محراب آیت الله شهید اشرفی اصفهانی است. یاد و خاطره وی را گرامی داشته و امیدواریم بتوانیم رهرو راهش باشیم.

کد خبر 528898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.